8 клас. Дистанційне навчання



Тема :  Підбір моделей-аналогів. Маркетингове дослідження


(дату, назву проєкту та тему уроку записати до зошита
текс виділений жовтим запишіть до зошита)


Традиція прикрашати волосся виникла ще до нашої ери, причому робили це і чоловіки, і жінки. У Стародавньому Єгипті, наприклад, фараони одягали на голову вироби із золота і дорогоцінних каменів. Діадемами, вінками із золота і живих квітів прикрашали волосся красуні Стародавньої Греції.
    Спеціальними паличками закріплювали волосся жінки в Японії, такі шпильки і сьогодні користуються популярністю, чоловіки-самураї заколки для волосся використовували як бойову зброю, так як шпильки-голки були виготовлені з твердого металу з загостреним кінцем, щоб у момент небезпеки запускати їх в супротивника.
    Слов'янським жінкам подобалося прикрашати свої традиційні коси стрічками, вплітати квіти. Носили також обручі, кокошники, віночки.

   Придворні дами прикрашали зачіски шпильками, гребінцями, стрічками з дорогоцінними металами та камінням. У Європі в епоху Відродження мініатюрних прикрас для волосся практично не стало, зате з'явилися величезні дротяні конструкції-каркаси і обручі, які утримували неймовірно високі зачіски. Ці споруди прикрашалися дорогоцінним камінням, пір'ям стрічками, черепаховими гребенями, бісером і шпильками зі срібла і слонової кістки.

Цікаво

   100 років історії аксесуарів для волосся показали в короткому ролику. 

На YouTube-каналі журналу Glamour розмістили короткий ролик, який розповідає історію аксесуарів для волосся протягом 100 років. Відео охоплює період із 1910-х до 2010-х років. У ролику моделі продемонстрували шпильки з натуральним камінням, невидимки, капелюшки-таблетки, сітки, обручі, резинки та спіралі. 
 

джерело: https://gordonua.com/ukr/bulvar/news/-100-rokiv-istoriji-aksesuariv-dlja-volossja-pokazali-v-korotkomu-roliku-video-1103096.html


Пропоную вам переглянути відео

 "Як вибрати прикраси для волосся"

 


 Дізнавшись багато цікавого про прикраси перейдемо до прикраси для волосся яку ви виготовите своїми руками.
Але спочатку 
перегляньте  інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи з матеріалами та інструментами:


Завдання:

Запиши до зошита та запам’ятай:

Планування роботи  над  проектом.

1.     Обрати тему проекту, сформулювати мету проекту.

2.     Обговорити тему проекту з учителем, батьками  стосовно   його економічної доцільності та наявних   можливостей  його виготовлення.

3.     Використовуючи  різні  джерела  інформації, створити банк  ідей, виконати  аналіз  виробів – аналогів,  встановити   вимоги  до  майбутнього виробу.

4.     Розробити власний оригінальний дизайн виробу.

5.     Розробити документацію для виготовлення виробу.

6.     Виготовити виріб.

7.      Виконати  економічний  аналіз.

8.     Оформити пояснювальну записку.


1.     Зробити маркетингове прикрас для волосся які вам подобаються дослідження за таблицею в зошиті:
№ з/п
Варіанти  прикрас
(Фото, малюнок)
Місце продажу
(інтернет магазин, ринок)
Вартість
Практичність
Безпечність

Відправте виконані роботи на електронну адресу lena_64@bigmir.net  або у вайбер. Роботу можна надіслати до 23.04

Бажаю успіхів . Будьте зорові!





Тема:

Використання методу фокальних об’єктів для створення власного виробу.

Графічне зображення виробу.
(дату, назву проєкту та тему уроку записати до зошита)

Розпочнемо свою роботу з цікавого ↓

ДОДАЙТЕ ЯСКРАВОСТІ: КАБЛУЧКИ, ПОВ’ЯЗКИ

   На багатьох показах голови моделей були прикрашені пов’язками або обручами. Притому, чим більше і яскравіше аксесуар – тим краще. Такі прикраси чудово підійдуть дівчатам з об’ємним, хвилястим і кучерявим волоссям: власницям локонів буває складно укласти волосся у високу зачіску через природний об’єм волосся, а ободок вам забезпечить додаткову фіксацію. Вибирайте пов’язку під колір взуття або помади – а то і зовсім забудьте про комбінаторику кольорів і носіть з усім, чим тільки захочете!

ПРАКТИЧНІСТЬ В МОДІ: ШПИЛЬКИ І НЕВИДИМКИ
    Цей тренд, якщо чесно, не найсвіжіший: ще в зимових колекціях ми часто спостерігали цілу розсип дрібних невидимок на волоссі моделей. Так ось – цей тренд нікуди не подівся, а продовжує розвиватися. На багатьох світових модницях зараз можна побачити багато шпильок, при чому велика кількість декору і логотипів на них вважаються особливо крутою.
   Ця тенденція особливо порадує власниць гладкого і прямого волосся. Розчесали, зробили хвіст, прикрасили парою шпильок – і відразу фешіоніста!
ПРИВІТ З ДЕВ’ЯНОСТИХ: ВЕЛИКІ РЕЗИНКИ І «КРАБИКИ»
   Зв’язок із модою дев’яностих ми бачили і раніше. Тут ситуація приблизно така ж, що й зі шпильками: тренд нікуди не йде, а навпаки, продовжує свій урочистий хід по світових подіумах. Об’ємні резинки вперше були помічені в деяких зимових колекціях світових брендів, а зараз такі аксесуари носять практично всі – подивіться хоча б пару звітів стритстайл фотографів, і зрозумієте, про що йдеться!
ТРОШКИ РОМАНТИКИ: КОСИНКИ І БАНТИ
  Хто хоч трошки цікавиться модою і світськими хроніками, напевно здогадався, що ми обов’язково згадаємо в цій статті хусточки і косинки. Модні аксесуари для волосся 2019-2020 обов’язково їх включають. Хустки відтепер носять навіть чоловіки – а вам тим більше має бути!
  Ми рекомендуємо вибирати тоненьку хустку-шарф з легких матеріалів, тому що так ви зможете носити її багатьма способами:
  • Babushka style – саме так світові видання назвали манеру зав’язувати косинку під підборіддям
  • Зав’язати в якості обідка
  • Пов’язати поверх резинки
  • Сформувати бант

   До речі, про банти – в цьому сезоні вони зустрічалися і на одязі, і в аксесуарах. Так що зверніть особливу увагу на всі види стрічок і бантиків, і сміливо зав’язуйте так свої бандани, косинки і хусточки – цей тренд обіцяє «підірвати» літо!

Аксесуари для волосся – хороша тенденція, адже з їх допомогою можна легко урізноманітнити навіть самі звичні образи.
Бажаю вам модного натхнення!
Завдання:

Для проєкту «Прикраса для волосся» над яким ми працюватимемо обираємо виріб за бажанням, який буде оздоблений  жемчугом, намистинами...
Отже завдання :
1.     Замалюйте 3 моделі-аналоги прикрас для волосся з оздобленням
2.     Оберіть одну з моделей та напишіть висновок де обґрунтуєте свій вибір.
3.     Перегляньте майстер-клас обідок з жемчугом та резинки платка, запишіть у зошит необхідні матеріали та інструменти.
Обідок з жемчугом
Резинка платок


4. Продумати над створенням власного майстер-класу по виготовленню  прикраси для волосся. Відео, мультимедійна презентація.

5.  Надіслати фото ви конаної роботи в зошиті у Вайбер чи Teams до 01.02

На наступний урок підготувати записані матеріали та інструменти
Для оздоблення обідка можна використовувати різний декор
Успіхів!!! Будьте здорові!!!


    

Міні- проект " Моя зачіска на кожен день"


Волосся — прекрасний дар природи. Зовнішній вигляд волосся залежить від правильного догляду за ним, стану здоров’я людини та зовнішніх несприятливих чинників. У своєму   віці  ви маєте знати типи волосся  для правильного вибору засобів і методів догляду за ним.
В зошиті пишете тему  проекту  і письмово  виконуєте   1 - 3  завдання.
1 завдання. Установіть відповідність між типом волосся і його характеристикою:
1) волосся нормального типу;
2) жирне волосся;
3) сухе волосся;
4) волосся змішаного типу.
а) волосся має характерний тьмяний блиск, че­рез короткий час після миття 
злипається й має брудний та неохайний вигляд;
б) волосся добре відбиває світло, переливається на сонці;
в) волосся, здебільшого довге, — жирне біля коре­нів і сухе на кінцях;
г)  волосся погано відбиває світло, унаслідок чого воно виглядає тьмяним,  
не має глянцю. Воно легко рветься, плутається, важко розчісується, січеться 
на кінцях.
2 завдання.  Напишіть 4-5  зовнішніх чинники, що пошкоджують волосся.
   3 завдання. Вкажіть 4-5 чинників правильного догляду за волоссям.
Ти ніби знаєш свій тип волосся, купуєш необхідні для нього засоби по догляду, але все одно незадоволена його виглядом. В першу чергу, перевір чи правильно ти визначила свій тип волосся. Дуже часто ця помилка призводить до неправильного догляду за волоссям та втрати його здорового вигляду.
 ІНФОРМАЦІЯ  ДЛЯ  ПРАВИЛЬНОГО   ВИКОНАННЯ  ЗАВДАНЬ (читаєте).
Визначаємо ваш тип  волосся.
Нормальне волосся.   Такий тип не тільки прикраса, а ще й показник здорового організму.  В тебе нормалний тип волосся, якщо воно: 
 слухняне при укладці
 довго тримає форму
м'яке
блискуче
еластичне
не електризується
ти миєш волосся раз в 3 дні
Для такого волосся повинен бути не тільки правильний догляд, але й здоровий спосіб  життя.
Сухе волосся. Ти легко визначиш цей тип. Твоє волосся сухе, якщо воно:
  • тьмяне
  • шорохувате
  • не тримає укладку
  • легко плутається
  • електризується
  • посічене
  • ламке
  • може бути дрібна лупа
  • рідко миєш голову (раз на тиждень)
Для такого волосся потрібне гарне живлення та зволоження, водний баланс та сбалансований раціон. А також, менше термічних та хімічних процедур.
Жирне волосся.  
  • швидко стає брудним та липким
  • ти миєш його щодня
  • з'являється крупна лупа
Таким волосся стає через неправильну роботу сальних залоз.  Тримайся сбалансованої дієти і зменш кількість жирної та солодкої їжі у раціоні.
Комбінований тип волосся. Напевне, найпоширеніший тип волосся.  Ознаки :
  • сухі кінчики
  • жирні корні
  • миєш волосся раз в 2-3 дні
  • посічені кінчики
 Такий тип волосся ми отримуємо у результаті неправильно підібраного догляду та харчування.  

Ви можете  визначити тип волосся за такими ознаками:
  • Якщо волосся сильно жирніє протягом 1-2 днів, у вас жирний тип волосся.
  • Якщо ваше волосся «пристойно виглядає» протягом 2-4 днів після миття голови, у вас нормальний тип волосся.
  • Коли волосся довго не жирніє (6 днів і більше), виглядає сухим і ламким – ваш тип волосся «сухе волосся».
  • Коріння вже жирні на дотик через 2-3 дні і за цей час біля коріння з’являється жирний блиск, у той же час кінці волосся виглядає сухим – у вас змішаний тип волосся.
 ІНФОРМАЦІЙНА ЧАСТИНА УРОКУ (читаєте)
Якщо  дівчина має  гарне здорове  волосся. то і зачіска виглядає охайною та красивою. Україна має стародавні традиції та звичаї щодо зачісок. Раніш в Україні дівчину заплітали тоді як їй сповнилось шість років. Українські дівчата, як дівчата всіх слов’янських народів, завжди ходили з непокритою головою – ознака дівочої честі. Втративши честь, дівчина покривала свою голову хусткою, а звідси і назва «покритка»  (це поняття ви зустрінете в творах Тараса Шевченка, Панаса Мирного). Коси наших дівчат були довгі, справді до пояса. Це вважалось не тільки символом дівочої краси, а й честі. За негідну поведінку дівчини їй могли силоміць обрізати коси, і це була ганьба! Урочистим моментом весілля було розплітання дівочої коси, молодий розплітав косу, витягував стрічку і залишав її собі. До кінця свого життя одружена жінка ховала волосся під хусткою при людях.
Виконуєте  письмово  у зошиті.
4 завдання.  Напишіть, які  українські  зачіски  ви знаєте.

                                   ІНФОРМАЦІЙНА ЧАСТИНА УРОКУ (читаєте)

Зачіска  має завжди  поєднуватись з обличчям людини, бо  зачіска створюється саме для вас, з урахуванням форми  вашої  голови, ваших рис обличчя. Таким чином перед  стилістом чи вами  стає певна задача, для того щоб  правильно підібрати стрижку або зачіску, необхідно визначити тип обличчя, побачити недоліки, які необхідно завуалювати (якщо не знаєте  значення цього слова - подивіться в Інтернеті), щоб досягнути гармонії! Тому сьогодні  ви ознайомитесь  як правильно визначати тип обличчя та підбирати відповідну зачіску.
  Спочатку  пройдіть тест.
 1. Ваш природній колір волосся: 
А) каштановий    Б) чорний   В) темно-русий  Г) світло-русий   Д) світлий
Е) рудий  Є) інший (вкажіть який)
2. Структура волосся
А) прямі  Б) хвилясті    В) дуже хвилясті з мілкими локонами
 3. Тип волосся:
А) жирні  Б) сухі   В) нормальні  Г) змішаний тип
4. Ваш тип обличчя?
Виникає проблема…як визначити тип свого обличчя? Навіщо це?
Я думаю, що всі розуміють, що  знаючи свій тип обличчя  вам буде легше підібрати  не лише правильну зачіску, а й макіяж, і навідь окуляри!
 Форма обличчя визначається такими вимірами:
1. висота обличчя - визначається відстанню від крайової лінії росту волосся до підборіддя.
2. ширина лоба - визначається відстанню між крайовими лініями росту волосся від правої скроні до лівої через середину лоба.
3. ширина вилиці - визначається відстанню між вилицями в найширшому місці.
http://www.info-room.zp.ua/images/Parikmaherskoe%20delo/Laboratornie%20uchenikov/LPR1/LPR1_1.gif4. ширина підборіддя -  визначається відстанню на рівні 1см від його краю.
В дійсності існує більше типів обличь, ідеально підібрана зачіска залежить не тільки від типу обличчя, а й зросту, довжині шиї, ширині плеч та інше

            Виконуєте  письмово  у зошиті.

5 завдання. Напишіть, які  є форми обличчя.
6 завдання. 
1. За допомогою лінійки, люстерка виміряти та визначити свою форму  обличчя та ознайомитись як вибрати ідеальну стрижку.

2. За допомогою комп’ютерної програми підібрати зачіску, що відповідає вашому обличчю.    
Комп’ютерний підбір зачіски має багато переваг.  Завдяки цьому ви маєте можливість подивитись на себе в будь якому образі, навіть самому сміливому.
3. Творче завдання (за бажанням) намалювати зачіску для себе з урахуванням параметрів свого обличчя.
 Творче  завдання (за бажанням)
 -- Знайти рецепти шампуні чи живильних масок для волосся, які можна  виготовити в домашніх  умовах.  
-- Якщо є можливість - запитати рецепти у знайомих, рідних та записати їх у зошит. 
-- Якщо є бажання спробувати рецепти на собі  і поділитись своїми враженнями. -- Можете зробити фото "до і після", щоб перевірити дієвість засобу. 
--  Можете зробити відеосюжет - аналогічно "до використання засобу  і після". 

На нашій планеті живе  понад 7 мільярдів людей  і у кожного  обличчя неповторне, має свої індивідуальні особливості, які  бажано вигідно підкреслити за допомогою вдалої зачіски, що відповідає  саме вашій формі обличчя. Бажаю вам знайти свою зачіску, свій стиль





Проект: "МІЙ ОДЯГ - МІЙ СТИЛЬ"

Опрацюйте презентацію за посиланням:

Виконайте завдання:

Приклад виконаної домашньої роботи




Проект: "Килимок"

 Тема уроку: Виготовлення виробу. Оформлення документації.

Технологічна картка виготовлення виробу 

Сьогодні на уроці ви намалюєте ескіз виробу та оформите послідовність виготовлення виробу.

Пропоную вам скористатися матеріалами розміщеними нижче.

ЗРАЗОК


джерело https://naurok.com.ua/tvorchiy-proekt-kilimok-dlya-domashnogo-ulyublencya-135508.html

Відправте виконані роботи на електронну адресу lena_64@bigmir.net  або у вайбер. Роботу можна надіслати до 15.02


                                                                                  

Проект: "Килимок"

 Тема уроку: Робота над виготовленням виробу. Вимоги до майбутнього виробу

 Маркетингове дослідження

(запишіть до зошита назву проекту та тему уроку)


Вимоги до майбутнього виробу

Сьогодні ми розглянемо докладніше інформацію про килимки для ванної кімнати.

    Безперечно килимок для ванної кімнати – важлива деталь інтер’єру. Але для чого він потрібен, якщо підлога там встелена, наприклад, красивим кахлем? По-перше, килимок зможе захистити від холоду, що йде від підлоги, після того, як ви виходите з ванної чи душу. По-друге, він запобігає падінню на мокрій та слизькій плитці. По-третє, просто приємно ходити босими ногами по теплому і зручному покритті. А найголовніше, такий килимок прекрасно завершує інтер’єр ванної кімнати, а також надає відчуття домашнього затишку.
    Як правильно вибирати килимок для ванної?
 Оскільки ванна кімната це особливе місце у помешканні, де часто буває досить висока вологість та підвищена температура, то і до килимка повинні висуватися підвищені вимоги – він повинен, перш за все, добре переносити вплив вологості та бути довговічним. Тому при виборі, ще раз наголошуємо, надзвичайно важливе значення має матеріал килимка.
    Крім матеріалу виготовлення, слід звернути увагу також на колірну гамму і форму. Перед тим як приступити до вибору колірної гами, необхідно вирішити яку роль килимок у ванній кімнаті буде відігравати, на чому буде акцентувати увагу. Наприклад, килимок може служити певним центром ванної кімнати, може просто створювати відчуття м’якості ногам, а також може навіть візуально збільшувати приміщення.
     Основні правила: 
  • Для візуального збільшення ванної кімнати – відмінно підійдуть килимки світлих тонів, допускається навіть з діагональним малюнком.
  •  Для створення акценту на якомусь предметі, наприклад на красивій тумбі під умивальник, чи шафці для рушників, то краще підбирати однотонний килимок.
  • Якщо ж зупинити свій вибір на красивому орнаменті, пам’ятайте, що саме він приверне увагу в першу чергу.
    При виборі килимка слід, також, взяти до уваги розміри приміщення. Великий килимок може поміститися у вашій ванній, але якщо він займає 75% площі, то краще розглянути варіант двох невеликих килимків, один перед раковиною, а інший для виходу з душу.
Користуючись матеріалом виконайте одне з домашніх завдань - опишіть вимоги до свого килимка.


Інформація взята зі сторінки: https://taka-vanna.in.ua/kylymky-dlya-vannoji-kimnaty-yaki-buvayut-ta-yak-vybraty/ 

Запиши до зошита та запам’ятай:

Планування роботи  над  проектом.

  1. Обрати тему проекту, сформулювати мету проекту.
  2. Обговорити тему проекту з учителем, батьками  стосовно   його економічної доцільності та наявних   можливостей  його виготовлення.
  3. Використовуючи  різні  джерела  інформації, створити банк  ідей, виконати  аналіз  виробів – аналогів,  встановити   вимоги  до  майбутнього виробу.
  4. Розробити власний оригінальний дизайн виробу.
  5. Розробити документацію для виготовлення виробу.
  6. Виготовити виріб.
  7. Виконати  економічний  аналіз.
  8. Оформити пояснювальну записку.


Творче завдання
   1. Зробити маркетингове дослідження килимків за таблицею в зошиті:
№ з/п
Варіанти  килимків
(Фото, малюнок)
Місце продажу
(інтернет магазин, ринок)
Вартість
Практичність
Безпечність
2. Записати вимоги до власного виробу (не менше 5 пунктів)

Відправте виконані роботи на електронну адресу lena_64@bigmir.net  або у вайбер. Роботу можна надіслати до 08.02


                                                          



Доброго дня!!! Сьогодні ми продовжуємо роботу над проектом "Килимок".

(запишіть до зошита назву проекту та тему уроку)

Проект: "Килимок"

 Тема уроку:  Виготовлення килимка з підручних

 матеріалів. Техніки плетіння 

(запишіть до зошита техніки плетіння килимків)

Техніки і матеріали для плетіння килимків

Найчастіше для створення килимків використовують натуральні матеріали: старі трикотажні речі, пряжу, крученную або плетену мотузку — канат і трос, вовняні нитки. Також постілки роблять з шматочків старих джинсових штанів, капронових колготок і навіть поліетиленових пакетів.

Існує декілька технік, за допомогою яких майстриня може створити килимки своїми руками:

1.     Шиття: килимки з шматочків матерії, зшиті за допомогою машинки або руками.

2.     Плетіння з каната: вимагають акуратності, уваги з боку рукодільниці, зате, крім матеріалу, не потрібно ніяких підручних засобів.

3.     Плетіння із клаптів на кроснах: виконується за допомогою ручного ткацького верстата — кросны.

4.     Плетіння з клаптів з гачком: дуже схоже на в’язання пряжі гачком, створюються за аналогічними схемами.

5.     Плетіння на напівжорстким основі: можна зробити візерунчасті або ворсисті килими, килимки-«травичку», створюються за допомогою пряжі.

6.     Плетіння без основи: виконується за допомогою поліетиленових пакетів або пластикової плівки, ідеальний варіант для ванної кімнати, туалету, душової.

ЗАВДАННЯ ПРОЙТИ тест, який стосується проектної роботи ↓↓


Джерело: http://poradu24.com/dim/yak-zrobiti-kilimok-svo-mi-rukami-zi-starix-rechej-majster-klas-pokrokovo-foto-ta-sxemi.html


Відео на допомогу при виготовленні килимка







Результати виконаної роботи по виготовленню килимка завантажуємо в теамс канал "трудове навчання" в розділ "файли". (фото, відео-звіт)


(запишіть до зошита назву проекту та тему уроку)
            Проект: Технологія приготування гарнірів.

 Тема уроку:   Первинна і теплова обробка овочів. Способи теплової обробки.  Способи збереження вітаміну С під час обробки овочів. Інструмент і призначення для подрібнення овочів. Форми нарізання овочів.


 Значення овочів у харчуванні людини
    Овочі — життєво необхідні продукти харчування. Вони посилюють виділення шлункового соку і поліпшують процес травлення, підтримують кислотно-лужну рівновагу і рідинний обмін в організмі. Деякі овочі (часник, цибуля, хрін, редька) містять бактерицидні речовини — фітонциди, які знищують хвороботворних мікробів або стримують розвиток їх.
    Овочі — основне джерело вітаміну С (капуста, картопля, перець, петрушка, зелена і ріпчаста цибуля), каротину (морква, помідори), вітамінів груп К, Е (зелені листяні овочі) і В (бобові, капуста), а також мінеральних речовин , зокрема солей калію, кальцію, натрію, фосфору, заліза.
    Овочі багаті на вуглеводи, які містяться у вигляді цукрів (сахарози, фруктози, глюкози), крохмалю, клітковини. 
Овочеві гарніри. 
    Страви і гарніри з овочів мають прекрасний смак, тому в кулінарній практиці є багато рецептів приготування других страв і гарнірів з овочів.
    Білки овочів у основному неповноцінні, але поєднання овочів з м'ясом, рибою підвищує біологічну цінність страв. Тому другі страви з м'яса, риби, птиці подають з овочевими гарнірами. До страв з нежирного м'яса краще подавати гарніри з ніжним смаком, овочі в молочному соусі, відварну картоплю, пюре картопляне. До страв з жирного м'яса і птиці використовують більш гострі гарніри - тушковану квашену капусту, овочі тушковані з томатним соусом. До відварного м'яса як гарнір подають зелений горошок, відварну кар­топлю, пюре картопляне. До смаженого м'яса смажену картоплю, складні овочеві гарніри. До відварної і припущеної риби — картоплю варену і смажену.
    Особливо цінні складні овочеві гарніри, які добирають за смаком, кольором і складом. Наприклад, картопля смажена, горошок зелений або квасоля відварні.
    Смакові і ароматичні речовини, барвники, які містяться в овочах, підвищу­ють апетит і дають можливість урізноманітнити харчування.

Використання свіжих і консервованих овочів для приготування гарнірів

     Свіжі овочі найкраще підходять для приготування ніжних овочевих страв. Вони майже не потребують вживання приправ, але добре поєднуються зі свіжою зеленню, ніжними сортами м’яса, птиці та риби. Завдяки цьому страви, приготовані зі свіжими овочами, виняткові – тонкі на смак, ароматні та просто тануть у роті. Ці овочі також мають одну велику перевагу – вони багаті намінеральні солі на вітаміни, містять більше води на менше клітковини. А також містять багато цукру, який по мірі росту та дозрівання перетворюється на крохмаль. Саме тому овочі мають солодкий смак. 

    До холодних страв і закусок, відповідно до їх призначення в харчовому раціоні - порушувати апетит, застосовуються зазвичай гарніри гострого або солоного смаку, такі, як соління й маринади.

Способи теплової обробки.

    Для приготування більшості страв із овочів їх піддають тепловій обробці. При цьому овочі розм'якшуються, змінюють свій колір, запах і смак. Якщо теплову обробку проводять правильно, овочі залишаються смачними й ароматними, добре перетравлюються організмом, втрачають щонайменше поживних речовин. Неправильна теплова обробка овочів може призвести до повної втрати вітамінів, появи неприємного присмаку, запаху. Такі страви є не лише малокорисними, а й шкідливими для організму, погано ним перетравлюються. Овочі піддають різним видам теплової обробки (варіння, смаження, тушкування, запікання)


Способи збереження вітаміну С під час обробки овочів. 
    Вітамін С в картоплі та інших овочах майже повністю зберігається у разі занурення овочів одразу в гарячу водуЩоб уникнути руйнівного контакту овочів з металами, ліпше користуватися емальованим посудом і вживати їх відразу ж після приготування. Для збереження вітамінів під час варіння бажано користуватися дерев’яною ложкою. Не можна допускати бурхливого і, головне, тривалого кипіння, некорисним буде і переварювання. Дія сонячних променів збільшує втрати вітаміну С, швидко руйнується він і в обчищених овочах. Соління та маринування також руйнують цей вітамін. Капуста — дуже гарне джерело аскорбінової кислоти, і не лише свіжа, а й квашена. Та вся цінність капусти втрачається, якщо її варити або тушкувати. Особливо обережними слід бути із зеленню та овочами, які ви не піддаватимете тепловій обробці. Готувати салати слід безпосередньо перед вживанням.

Інструмент  для подрібнення овочів.

Для подрібнення овочів можна також використовувати терку, ножі, інструменти для фігурного нарізання овочівкухонний комбайн, обладнаний подрібнювальним лезом. При нарізанні овочів вручну використовують прийоми шаткування (від себе, до себе, вбік, зверху вниз), січення, розтирання.

Форми нарізання овочів.

 Завдання: Розроблення власного рецепта овочевого гарніру. Визначення необхідної кількості інгредієнтів для приготування овочевого гарніру, розрахунок їх орієнтовної вартості. Добір способу приготування страви.
Фото звіт завантажуйте в Теамs або Viber до 21.11

ПРИКЛАД  ГАРНІРУ
    Особливе місце в кулінарії займають гарніри з картоплі. Смакові якості цього продукту роблять його майже універсальним гарніром, який з успіхом застосовують до численних і різноманітних страв.
Простий гарнір. Картопля запечена в духовці.

Інгредієнти:  Картопля: 700-гр. Оливкової олії: 50-гр. Прованські трави: 1-2 ст., л., або (приправа до картоплі: 1-2 ст.л). Часник: 1-2 зуб. Цибуля: 1-2 шт. Сіль за смаком.

Приготування:  Нарізати картоплю брусочками. Додати спеції, сіль, сухарі, влити олію. Перемішати. Викласти на застелений пекарської папером деко. Випікати до золотистої скоринки.

https://www.youtube.com/watch?v=ArWO0Qg7nrA




(запишіть до зошита назву проекту та тему уроку)
            Проект: Технологія приготування гарнірів.

 Тема уроку:   Гарніри, їх види (прості складні, комбіновані). Правила підбору гарніру до страв. Правила безпечної роботи, санітарно-гігієнічні вимоги, організація робочого місця.

  Основні складові харчових продуктів, їх роль в організмі людини. 
    До основних складових їжі входять білки, жири, вуглеводи, вітаміни, вітаміноподібні та мінеральні речовини.
    До продуктів, що є основним джерелом тваринних білків, належить риба, телятина, пісна яловичина, баранина, свинина, твердий сир, молоко, молочнокислий сир, яйця. Джерелом рослинного білка є соя, гречка, боби, шпинат тощо.
    Жири що надходять в організм з харчовими речовинами, а також можуть синтезуватися з вуглеводів і частково білків. Джерелом тваринних жирів є свиняче сало, вершкове масло, жирна свинина, ковбаси, сметана, різні сири. Рослинні жири, які входять до складу соняшникової і соєвої олії, кукурудзяного масла, рослинного маргарину, горіхів.
    Вуглеводи відіграють важливу роль у харчуванні людини як основне енергетичне джерело. Вуглеводи становлять основу харчових продуктів – таких, як свіжі фрукти, овочі, боби, горох, картопля, кукурудза, хліб, вівсяна каша, рис.

Збалансоване харчування. 
    Кожна сучасна людина має бути ознайомлена з основними фізіологічними принципами формування раціонального і збалансованого харчування, повинна розуміти і вміти здійснювати їх при організації здорового способу життя.
    Раціональне харчування  це своєчасне, фізіологічно повноцінне забезпечення організму здорових людей доброякісною їжею із врахуванням їх віку, статі, характеру праці та інших факторів. 
    Правильне харчування – перший ключ до здоров'я і доброго самопочуття, без яких важко досягнути максимальної працездатності. При неправильному харчуванні діти погано ростуть і розвиваються, дорослі часто хворіють, швидко втомлюються.

 

Добова потреба в енергії школярів

Гарніри, їх види (прості складні, комбіновані).



Правила підбору гарніру до страв. 

    При підборі гарнірів враховують вид основного продукту і спосіб теплової обробки. 

Підкресливши особливості, пом'якшивши або збільшивши гостроту основного продукту, його жирність, солоність, кислоту або солодкість, добре підібраний гарнір значно покращує смак страви.

    Вибір гарніру знаходиться також в залежності від призначення страви.   При виборі гарніру до холодних страв або закусок необхідно  враховувати, що продукти для такого гарніру і в холодному вигляді повинні бути смачними, апетитними. 

    Страви з риби краще всього поєднуються за смаком з гарніром з картоплі. Ії можна доповнити зеленим горошком, консервованим, спаржею, капустою цвітною і іншими овочами. 

    Страви з відварного м’яса рекомендують подати з вареними і припущеними овочами: відварну брюсельську або цвітну капусту, спаржу, спаржеву квасолю, картоплю відварну, картопляним пюре, а також припущений рис, інші розсипчасті каші.

Страви з смаженого м’яса гарнірують смажною картоплею, овочами: смаженими: кабачки , баклажани, цвітна капуста смажені, овочеві набори.

    До страв з птиці відварної подать каші розсипчасті, зелений горошок відварний, картопля відварна, пюре картопляне, овочі відварні, складний гарнір із фруктів: апельсин, мандарин, яблук, бананів, авокадо, ананас, ківі, та інші.


Основні продукти для приготування гарнірів.

    Для приготування гарнірів використовується найширший набір продуктів: крупи, бобові, макаронні і борошняні вироби, овочі, гриби, ягоди, плоди, яйця.

Обладнання та пристосування. 

Для приготування їжі потрібні посуд, пристосування, нагрівальні прилади. Страви готують у каструлях різних розмірів. Використовують глиняні горщики, сотейники. Треба мати друшляк, шумівку, розливну ложку, кілька сковорідок різних розмірів, кухонні ножі, тертку, мають бути настільні ваги, м’ясорубку, сито, обробні дошки, форми для випікання, пристосування для нарізування яєць та багато іншого. Щоб подати готові страви, використовують столовий посуд.

Вимоги безпеки під час приготування їжі: 

ЗАПИШІТЬ ДО ЗОШИТА





























Завдання:  Робота з інформаційними джерелами. Добір страви для приготуванняПриготуйте свій улюблений гарнір. Оформіть за своїм бажанням та скиньте фото-звіт до 16.11.2021





Тема: Догляд за в'язаними виробами. Підготовка до захисту проекту.
 Перегляньте відео

Запишіть вміст слайдів та підготуйтеся до захисту проекту

Домашне завдання: 
Підготуватися до захисту проекту. 
Пройти тест на платформі На Урок "В'язання спицями" за покликанням 
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3299735
Тест дії до 18:00 2 листопада




Проект "Виріб для власних потреб. В'язання спицями"
Тема: Сучасне в'язання. Оформлення творчого проекту

Доброго дня! Продовжуємо вивчати більш докладніше технологію в'язання виробів спицями.
Сьогодні ми спробуємо за допомогою цікавих інтерактивних додатків згадати вивчений матеріал про в'язання спицями. А також дізнаєтеся про сучасне в'язання.

ЗАВДАННЯ: Інформацію з інтерактивної картинки, яка стосується в'язання спицями коротенько занотувати до зошита. На наступний урок буде тестування за матеріалами інтерактивної картинки "Сучасне в'язання"




Завдання: 
Практична робота
"Робота над виготовленням виробу в'язаного спицями"

1.Повторіть:

2.Оформлення в зошиті або електроному вигляді
 1-2 етапів проекту. 

3.Та продовження роботи над вив'язуванням проектного виробу.

Фото-звіт виконаної роботи скинути у вайбер в особисті повідомлення

Будьте здорові!👩
















  Дистанційне навчання 2020-2021 н.р.



Екран дистанційного навчання дівчат 8-х класів

(Перейшовши за посиланням ↑ ви побачите результати виконання завдань)

Віртуальна дошка. 
Фото та відео звіти по вашим творчим завданням.

Сделано на Padlet

27.04 2021

Доброго дня, любі восьмикласниці. 
Сьогодні ми продовжуємо працювати над проектом.

Проект "Виріб для власних потреб. В'язання спицями"
Тема: Накиди. Зняті петлі. Ажурні візерунки.

(тему та виділений текст жовтим кольором записати до зошита)

Техніка ажурного в’язання припускає, що виріб буде складатися з безлічі «дірочок», які у своїй сукупності складуть повітряний візерунок. Для утворення ажуру роблять накиди, у результаті чого утворюються додаткові петлі, які залишаються або прибираються відповідно до малюнка. У тому місці, де зроблено накид, утворюється отвір. Накиди бувають одинарними і подвійними (для отримання крупнішого отвору).

Для того, щоб утворити одинарний прямий накид, слід правою спицею підхопити робочу нитку, що лежить на вказівному пальці лівої руки, зверху рухом спиці справа наліво «до себе» (мал. 6.9). Одержаний накид при в’язанні наступної петлі потрібно притримувати вказівним пальцем правої руки. З виворітної сторони роботи накиди завжди в’яжуться виворітною петлею.



Для утворення подвійного накиду слід захопити правою спицею нитку двічі (мал.6.10). У наступному ряду один накид пров’язується, а другий скидається зі спиці. За рахунок скинутого накиду у в'язаному полотні утворюється більший отвір. У деяких узорах подвійний накид з виворітної сторони не скидається, а в’яжеться: перший – лицьовою петлю, а другий – виворітною.





Знятою (витягнутою) петлею називається знята не пров’язана петля з лівої спиці на праву. Витягати петлі можна на висоту двох, трьох і більше рядів. Витягнута петля на висоту двох рядів називається подвійною витягнутою петлею, на висоту трьох рядів – потрійною витягнутою петлею і т.д.

Петлі знімаються однаково з лицьової та виворітної сторін роботи. Для цього вводимо праву спицю справа наліво в першу петлю, що знаходиться на лівій спиці, захоплюємо її і легким рухом управо знімаємо зі спиці, розташовуючи робочу нитку перед спицею або за нею (як потребує узор) (мал. 6.11).

Пров’язуючи витягнуті петлі в наступному ряду, потрібно стежити за тим, щоб вони не перекручувалися, а лягали рівними стовпчиками.

❗ ЗАВДАННЯ: Оберіть один з ажурних візерунків, замалюйте схему до зошита та вив'яжіть

Фото-звіт виконаної роботи скинути у вайбер в особисті повідомлення до 05.05

Будьте здорові!👩


20.04 2021

Доброго дня, любі восьмикласниці. 
Сьогодні ми продовжуємо працювати на проектом.

Проект "Виріб для власних потреб. В'язання спицями"
Тема: Утворення візерунків із лицьових і виворітних петель. Умовні позначення на схемах. Читання схем.

(тему та виділений текст жовтим кольором записати до зошита)

Візерунки можуть бути однобічними і двобічними. В однобічних візерунках легко відрізнити лицьовий бік від виворітного, оскільки вони виглядають по-різному. Однобічні візерунки мають властивість скручуватися, тому їх не можна використовувати для оздоблення краю виробу. Однобічні візерунки слід комбінувати з двобічними. Двобічні візерунки щільні, не закручуються, їхні лицьовий і виворітний боки виглядають однаково. Ці візерунки використовуються як оздоблювальні по низу виробу, при в’язанні комірів, манжетів, поясів, планок, шарфів і шапочок.

Послідовність в’язання візерунків можна описати текстом або подати у вигляді схеми за допомогою умовних знаків. У різних виданнях можна зустріти різні умовні позначення лицьових та виворітних петель. Найбільш поширеними умовними позначеннями лицьових петель є «І», а виворітних – «–».

Схематичний запис візерунку читають знизу вгору так, як і в'яжуть вироби. Всі непарні ряди (1, 3, 5-й та ін.) – це лицьовий бік роботи, читати і в’язати їх потрібно справа наліво. Всі парні ряди (2, 4, 6-й та ін.) позначають виворітний бік роботи, а тому читаються і в’яжуться зліва направо. Крайні (пружкові) петлі на схемі не позначаються. У деяких схемах візерунків запис парних рядів відсутній, але є вказівка «в’язати за малюнком» або «як дивляться петлі». Це означає, що треба в’язати над лицьовими петлями – лицьові, а над виворітними – виворітні.

Комбінація петель, яка утворює візерунок і повторюється у в’язанні ряду, називається рапортом. На схемах ширину рапорту позначають вертикальною прямою. Якщо частина візерунка у схемі відокремлена вертикальною лінією рапорту справа, це означає, що петлі перед рискою, в'яжуться тільки один раз на початку ряду, а візерунок, розташований зліва від риски, і є безпосередньо рапортом.Якщо вертикальна лінія рапорту розташовується у схемі візерунка зліва, то всі петлі, які стоять за межею, в'яжуться тільки один раз у кінці ряду. Між вертикальними лініями на схемі може розміщуватися декілька повторень рапорту.

Лицьовими та виворітними петлями можна в’язати багато візерунків, насамперед це хустковий, панчішний, а також різноманітні резинки.


Далі ви розглянете приклади візерунків, які утворені виворітньою та лицьовою петлями.
ЗАВДАННЯ: Оберіть один з візерунків (резинка1*1, резинка 2*2, плутанка, шаховий 3*3), випишіть інформацію про нього та вив'яжіть зразок. 

Хустковий візерунок(репсовий,рябушка, мотузочок, грядки) виконується з виворітних петель. Назва узору походить від виробу, який раніше в’язали цим візерунком – хустки. Візерунок двобічний. Використовується при в'язанні шарфів, шапочок, для оздоблення жакетів та джемперів.

Панчішний візерунок відноситься до однобічних узорів і використовується при в’язанні будь-яких трикотажних виробів. Його лицьовий бік називається лицьовою гладдю, а виворітний – виворітною. Рівна поверхня в’язаного полотна дозволяє використовувати його як фон для опуклих та ажурних узорів, а також для орнаментів та вишивки. Полотно панчішної в’язки має властивість скручуватися, тому нижній край рекомендується починати з будь-якого двобічного узору.

Резинки– це двобічні, еластичні візерунки, якими можна в’язати весь виріб або тільки його частину (манжети рукавичок, шкарпеток, шапочок, светрів тощо). Візерунок резинки полягає у чергуванні певної кількості лицьових і виворітних петель: 1:1, 2:2, 1:2, 3:1 тощо. У цифровому позначенні резинок перша цифра означає кількість лицьових петель, а друга – кількість виворітних петель на лицьовому боці роботи.





Фото-звіт виконаної роботи скинути у вайбер в особисті повідомлення до 26.04

Будьте здорові!👩


13.04 2021

Проект "Виріб для власних потреб. В'язання спицями"
Тема: Способи з'єднання деталей виробу

Підготовка деталей виробу до з’єднання. Перед тим як з’єднати деталі в’язаного виробу, необхідно провести їх волого-теплову обробку. Для цього здійснюють такі дії:

• вив’язану деталь наколюють шпильками на викрійку;

• пропрасовують (напіввовняне, бавовняне і лляне полотно) або відпарюють (вовняне полотно) з виворітного боку, уникаючи місць, де розташовані резинки;

• просушують.

Усе, що робиш, потрібно робити добре.

Френсіс Бекон, англійський філософ, історик і політик

Зшивання в’язаної резинки.

Резинка 1 х 1. Спочатку з’єднують лицьові петлі з одного боку, виворітні петлі пропускають, потім в’язання перевертають і з’єднують петлі на іншому боці.

Резинка 2 х 2 або інший малюнок з лицьових та виворітних. Починаючи від краю, з’єднують першу партію лицьових, потім перевертають полотно і з’єднують там партію лицьових. Так перевертають полотно, скільки потрібно, з’єднуючи всі петлі.

З’єднання деталей із різним напрямком в’язання.

З’єднання панчішного в’язання по вертикалі. Якщо деталі виконані панчішним в’язанням або резинкою, їх з’єднують, вводячи голку під дугу лицьової петлі, розташованої безпосередньо поруч із пружковою, підхоплюючи по черзі кожну петлю то одного, то іншого полотна.

З’єднання рельєфного в’язання по вертикалі. Якщо зшивають деталі, виконані рельєфною в’язкою, то голку вводять під протяжку між пружковою і сусідньою петлями по черзі то на одній, то на іншій деталі.

Тамбурний шов. Тамбурна петля схожа на лицьову петлю, а ряд з тамбурних петель — на ланцюжок повітряних петель, зв’язаних гачком і закріплених на полотні. Виконують його в напрямку справа наліво: закріпивши нитку на вивороті полотна, витягають голку на лицьову сторону, вводять її в отвір, звідки виходить нитка, роблять сті-бок і підводять нитку під голку, утворюючи петлю.

Хоча б над тобою було сто вчителів — вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш примусити себе до праці й сам вимагати її від себе.

Василь Сухомлинський, український педагог і письменник

Голку витягають і, притримуючи петлю пальцями лівої руки, затягують робочу нитку. Для наступного стібка голку вводять усередину попереднього і роблять його точно таким самим за розміром. Тамбурним швом можна користуватися в ході обробки пройм горловини, пройм і низу зв’язаної або зшитої з тканини моделі, якщо по краю необхідно набрати рівний ряд петель. Для цього прошивають в’язання (або тканину) тамбурним швом по заздалегідь позначеній лінії. Потім спицею або гачком вив’язують нові петлі з тамбурних, піддягаючи їх за обидві стінки або лише за передні. Далі в’яжуть резинкою 1 х 1 або іншим двостороннім візерунком.

Кетельний шов. Найчастіше його використовують для приєднання дрібних деталей. Кетельним швом також обробляють горизонтальні розрізи на полотні, а іноді закріплюють петлі останнього ряду, якщо потрібно отримати тонкий еластичний край. Техніка заснована на виконанні ручного шва «назад голку». Кетель-ний шов виконують справа наліво ниткою того ж кольору, що й основна деталь, але тоншою за основну пряжу.

Перед виконанням шва деталь приметують до лицьової сторони виробу.

Закріпивши нитку з виворітного боку, голку вводять у другу відкриту петлю, потім по лицьовому боку — в першу петлю і зразу ж по виворітному боку — у третю. З третьої петлі на лицьовому боці повертають голку в другу петлю, з другої на виворітному боці — у четверту і т. д.

Підганяй сам свою роботу; не чекай, щоб вона тебе підганяла.

Бенджамін Франклін, американський політик, дипломат, учений, письменник

«Knit Painting»: в’язання плюс живопис

Американська мисткиня з ліванським корінням Ранія Хассан поєднує у своїй творчості в'язання та малювання і створює дивовижні твори мистецтва, що розкривають тему взаємин між людьми і зв'язку поколінь.

Мал. 9.7. Художні проекти Ранії Хассан

Вуличне в’язання, або в’язане графіті

Сучасні в’язальниці не хочуть обмежувати себе створенням одягу і предметів домашнього декору. Сьогодні модно в'язати «наряди» для міських вулиць, парків і власних дачних ділянок.

Вуличне в'язання, партизанське в'язання, в'язане графіті, бомбардування пряжею (англ. yarn bombing, yarnbombing, yarnstorming, guerrilla knitting, graffiti knitting) — явище вуличної культури, що полягає в обв'язуванні елементів міських вулиць. Перші зразки з'явилися у травні 2004 р. в нідерландському місті Ден-Гельдері та 2005 р. вТехасі. Для тих робіт було використано непотрібні залишки тканини та незакінчені в'язальні проекти. Відтоді цей вид мистецтва набув значної популярності у світі.

На виконання такого в'язаного виробу може піти багато часу, зате процес його знищення чи усунення, на відміну від звичайного графіті, є доволі швидким.

Ріо Фердинанд — футболіст і в’язальник

Визначний англійський спортсмен зізнався, що він завзятий в'язальник. У твіттер-акаунті футболіста «Манчестер Юнайтед» Ріо Фердинанда з'явилося кілька записів, у яких він повідомляє: «Не можу дочекатися, коли повернуся додому, щоб закінчити кардиган. Я справді втягуюся у в'язання! Допомагає розслабитися після напруженого світу Прем'єр-ліги».






Практична робота

З'єднання деталей виробу

Мета роботи: обравши вид шва, навчитися з’єднувати деталі виробу. Матеріали, інструменти: пряжа, спиці.

Послідовність виконання роботи

1. Підготуй робоче місце.

2. Підготуй в’язані деталі для з’єднання.

3. Обери шов для з’єднання.

4. З’єднай деталі виробу.

5. Запиши до зошита відповіді на питання:

1. Які підготовчі роботи необхідно здійснити перед з’єднанням деталей виробу?

2. У чому полягає сутність використання горизонтального шва?

3. У яких випадках використовують горизонтальний шов?

4. Які існують способи з’єднання деталей, виконаних резинкою?

5. Яка особливість з’єднання деталей з різним напрямком в’язання?

6. Як виконують тамбурний шов?

7. Для чого використовують кетельний шов?

Фото-звіт виконаної роботи скинути у вайбер в особисті повідомлення до 19.04

Будьте здорові!👩



06 квітня 2021

Проект "Виріб для власних потреб. В'язання спицями"
Тема: Сучасне в'язання. Підбір матеріалів та інструментів. Ескіз виробу та графічне зображення.

Доброго весняного дня! Продовжуємо вивчати більш докладніше технологію в'язання виробів спицями.
Сьогодні ми спробуємо за допомогою цікавих інтерактивних додатків згадати вивчений матеріал про в'язання спицями. А також дізнаєтеся про сучасне в'язання.

ЗАВДАННЯ: інформацію з інтерактивної картинки, яка стосується в'язання спицями коротенько занотувати до зошита. На наступний урок буде тестування за матеріалами інтерактивної картинки "Сучасне в'язання"



ЗАВДАННЯ: замалюйте до зошита
Будова петлі

ЗАВДАННЯ:

Практична робота пров'язуємо  основні варіанти петель: лицьову та виворітню.
Але спочатку повторимо


ЗАВДАННЯ: Набрати 20 петель початкового ряду та пров’язати по 4 ряди лицьової та виворотної петлі.

Фото-звіт виконаної роботи скинути у вайбер в особисті повідомлення до 13.04

Будьте здорові!👩







19.01.2021

Доброго дня!

Сьогодні ми продовжуємо роботу над
 проєктом «Декоративна наволочка»

Тема 2:

Композиційні особливості техніки «клаптикове шиття».

 Текстильні матеріали та інструменти необхідні для
 виготовлення виробів технікою печворк.

Спочатку пропоную вам пройти інтерактивне завдання "Різновиди печворку"


Дякую за виконання завдання!

Перейдемо до вивчення нового матеріалу

Пропоную вам познайомитися з ThingLink - це сервіс, що дозволяє створювати мультимедійні плакати, а іншими словами, «інтерактивні картинки», на які наносяться маркери. При наведенні на них може з'являтися будь-який мультимедіа контент.

ЗАВДАННЯ: інформацію з інтерактивної картинки "Печворк. Композиційні особливості",  які позначені ①②③ виписати до зошита. 
Виконати завдання позначене
ВИКОНАТИ ПРАКТИЧНУ РОБОТУ.  Звіт по виконанню завдань надіслати до 26.01.21 



https://www.thinglink.com/scene/1407680076526387201 

На наступний урок вивчити записи в зошиті, підготувати олівець, лінійку, картон для виготовлення шаблонів  для печворк.

12.01.2021

Проєкт «Декоративна наволочка»

Тема 1:
Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування (декоративна наволочка).

Моделі-аналоги виробу. Ескіз виробу. Печворк.


Вітаю! Любі учениці, сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову технологію виготовлення виробів ручними швами. Але з самого початку перегляньте  інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи з матеріалами та інструментами :

https://tvorchaolenastebco.blogspot.com/p/blog-page_11.html



Тепер коли ви повторили правила БЕЗПЕКИ НА УРОЦІ.

Пропоную  познайомитися з таким виробом як 

подушка "Думка"



Завдання:

1.       Опрацюйте презентацію «Подушка Думка» розміщена вище або за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1Za8Q0afZ11GVi1Xo8lei-nYoCh3RaP7F/view?usp=sharing

1.1. Випишіть визначення КЛАПТИКОВЕ ШИТТЯ та виконайте завдання на останьому слайді (Намалювати в зошиті ескіз декоративної наволочки для подушки «Думки», яку будете виготовляти на протязі 8 уроків технікою печворк. Враховуйте матеріали, які у вас є в наявності)

Декоративна наволочка в техніці ПЕЧВОРК

1.2. Оберіть власні моделі-аналоги до майбутнього виробу користуючись

Базою-даних Декоративна наволочка


2.       Перегляньте статтю «Абсолютно усі різновиди печворку» за посиланням

https://burdastyle.ua/encyclopedia/craft/pechvork/absolyutno-usi-riznovydy-pechvorku

    2.1. випишіть до зошита різновиди печворку та характеристики до них.

Виконати завдання до 19.01. та скинути у приватні повідомлення у Viber  чи Teams


     

 



15.12.2020

Дизайн предметного середовища.

ТЕМА: Декорування виробу

Дайте письмово відповіді на запитання

1.Чи можна оздоблювати вироби інтер'єрного призначення?

2. Які способи оздоблення ви знаєте?

3. Чи впливатиме оздоблення виробу на його загальний вигляд?

Види декорування виробу. Оздоблення виробу

Важливу роль у виготовленні виробів інтер’єрного призначення відіграє їх декорування та оздоблення. Саме ці види робіт надають виробу ексклюзивності, довершеності та витонченості. Способи оздоблення виробів вам відомі з попередніх класів.

Декорація (від фр. decoration — прикраса) — це художнє прикрашання предмета або приміщення. Звідси слова: декорувати — художньо оздоблювати й декоративний — вираження змісту та художньої образності.

Декоруванняце набір технік та художніх прийомів, за допомогою яких можна підсилити виразні властивості виробу, тобто прикрашання виробу з використанням образотворчих засобів.

Декорування виробів поділяється на два види:

• за матеріалом виготовлення декоративного елемента — дерев’яний декор, текстильний декор тощо;

• за технікою виконання оздоблення — різьблення, декупаж, батик, печворк, вишивання тощо.

Також розрізняють три види декору:

• формоутворюючий;

• орнаментальний;

• сюжетний.

Декор може по-різному розміщуватись на площині. Ви вже знаєте, що таке композиція та композиційний центр, і можете зробити висновок щодо впливу способу розміщення декору на загальний вигляд виробу.

При тотальному способі розміщення декор заповнює всю площину виробу, що декорується (мал. 7.1).

При локальному способі розміщення декор зосереджений в одному місці — композиційному центрі, і таким чином формує художній образ виробу (мал. 7.2).

При контрастному (ритмічному) способі розміщення декоративні елементи чергуються з ділянками не оздобленої декором поверхні (мал. 7.3).

Хаотичний спосіб розміщення декору полягає у випадковому розташуванні елементів оздоблення на виробі (мал. 7.4).

Зверніть увагу! Усі декоративні та композиційні засоби виразності найкраще виявляють свої властивості саме в декорі!

Декорування виконується одним із двох способів:

• декор наносять безпосередньо на конструктивні елементи ви-робу;

• декоративні елементи виготовляються окремо та згодом кріпляться до виробу (накладний декор).

Техніки декорування виробів

Сьогодні для створення предметів інтер’єру існує величезна кількість різних матеріалів та елементів декору. Дизайнери використовують як всім відомі техніки декорування (аплікація, вишивка, різьблення, малювання тощо), так і давно забуті, а сьогодні знову відроджені (декупаж, квілінг, валяння тощо). Розглянемо деякі з них.

Декупаж

Щоб зробити найпростіші предмети інтер’єру ексклюзивними, надати їм незвичного вигляду, оновити або, навпаки, оформити їх під старовину (пристарити), необхідно освоїти різні техніки. Серед них сьогодні дуже поширеним є декупаж. Це, по суті, декорування різних меблів, посуду та інших предметів за допомогою нанесення малюнків та текстур (мал. 7.5).

У декупажі зображення вирізаються та приклеюються на попередньо проґрунтовану поверхню. Після цього для закріплення виріб покривається лаком. До заготовок для розпису можна приклеювати пір’ячко, листочки, мереживо, доповнювати їх різноманітним матеріалом.

Уперше ця техніка була використана в XV столітті в Німеччині майстрами, які займались виготовленням меблів. Вони наклеювали аплікації з малюнками на тонкому папері на стільці, столи, що робило такі предмети побуту стильними й водночас дешевшими, ніж дорогі інкрустовані меблі. У ті часи такий метод декорування предметів називали «мистецтво бідних». Але це не знизило популярності та народної любові до такого способу декорування. До того ж малюнки на папері для декупажу інколи виконували дуже відомі художники.

Батик

Рукоділля завжди допомагало людині знайти шлях до саморозвитку. Малювання картин, вишивання, розпис по тканині й багато іншого роблять життя захоплюючим та цікавим. Україна здавна славилася своїми майстрами на всі руки. Тому не дивно, що розпис по тканині, притаманний східним культурам, став захопленням для тисяч людей у нашій країні.

Ручний розпис тканини має свою красиву історію виникнення. Як свідчить легенда, одне з божеств Індонезії спустилося на землю. Воно мріяло зустріти щось нове і яскраве, але там на нього чекали сірі тони та великий сум. Побачивши все це, божество вирішило наповнити світ яскравими фарбами, щоб зробити людей щасливими. Так і з’явився розпис на тканині — батик (мал. 7.6).

Сучасний розпис по тканині має три способи виконання:

• холодний;

• гарячий;

• вузликовий батик.

Клаптикове шиття (печворк, квілтинг)

Популярним видом декорування сьогодні також є шиття з клаптиків, або печворк. Сучасне мистецтво печворку переживає своє друге народження та, на відміну від історично відомої техніки, дозволяє комбінувати різні способи шиття. Наприклад, з’явилась ще одна техніка клаптикового шиття — квілтинг — виготовлення з клаптиків стьобаного виробу (мал. 7.7).

Техніка квілтингу набула популярності в Україні порівняно недавно, але наші майстрині вже оцінили його можливості й обрали за улюблене хобі. Квілт є поєднанням різних технік — печворку, аплікації, вишивки і власне шиття.

 

Різниця між печворком і квілтингом полягає в тому, що квілт складається з декількох шарів.

Існують такі види клаптикового шиття:

• декоративний — клаптики зшиваються у вигляді малюнка або в довільному порядку;

• прокладковий — виріб має об’ємний вигляд;

• підкладковий — використовують однотонні тканини світлого або темного забарвлення.

Для клаптикового шиття використовують переважно бавовняну тканину. Іноді для квілтингу можна використати джинсові, вельветові і навіть гобеленові тканини.

Валяння (фелтинг)

Останнім часом особливої популярності набула техніка валяння, або фелтинг. Ця техніка рукоділля дозволяє створювати аксесуари, одяг, декоративні предмети, об’ємні іграшки та картини (мал. 7.8).

Ремесло валяння із шерсті тварин має багатовікову історію. Люди в цей спосіб виготовляли необхідні теплі речі: одяг, взуття, капелюхи. Волокна вовни прокочували й здавлювали або багаторазово проколювали голками (мал. 7.9а). Сьогодні для цього використовують спеціалізовані голкопробивні машини (мал. 7.96).

Для валяння використовують вовну овець, ангорських кіз і верблюжу шерсть. Вовну для валяння поділяють на декілька видів:

• груба — застосовується для створення іграшок;

• напівтонка — підходить для декорування та оздоблення виробів;

• тонка — використовується як наповнювач для іграшок і для створення листів фетру;

• слівер — являє собою розчесані й очищені волоски; застосовується як основа для різних колірних варіацій;

• вибіленка — використовується переважно для світлого фону, її можна фарбувати в домашніх умовах;

Розрізняють дві основні техніки валяння: сухе валяння та мокре. Поетапно вони між собою дещо різняться. Особливістю мокрого способу є використання теплої мильної води, яка перетворює шерсть на повсть. Шматочки кольорового матеріалу викладають у певному порядку за схемою, під дією теплої води утворюється заготовка, яка скріплюється за допомогою частих проколів спеціальною голкою. Таким методом роблять сумки, капці, мітенки, шарфи та інші аксесуари.

Суха техніка дозволяє створювати іграшки, квіти, намистини. За допомогою товстої голки вибивають потрібну форму виробу, а тонким інструментом створюють дрібні деталі.

Практична робота

Декорування та оздоблення виробу

Правила безпеки: робота виконується з дотриманням правил безпечної праці в шкільних майстернях.

Послідовність виконання роботи:

1. Ознайомитись зі способами декорування та оздоблення виробів.

2. Обрати той спосіб, який найбільше підходить для виробу, що виготовляється.

3. Дібрати інструменти та матеріали, необхідні для декорування та оздоблення.

4. Виконати декорування та оздоблення виробу.

Ключові слова: декорування виробу, оздоблення виробу, батик, декупаж, фелтинг, печворк, клаптикове шиття, валяння.

Контрольні запитання

(Дати відповіді в зошиті)

1. Що таке декорування виробів?

2. Чим відрізняється декорування від оздоблення?

3. Які види декору ви знаєте?

4. Якими способами можна декорувати виріб?

Завдання:

Розгляньте вироби на малюнку. Визначте, які види декорування були використані. Накресліть у зошиті таблицю за поданим зразком. Визначте вид декорування за матеріалом та вид декорування за технікою, заповніть  таблицю. 


Працюємо творчо!!! 

Уважно розгляньте види декорування інтер'єрів у власній кімнаті чи оселі. При можливості сфотографуйте, роздрукуйте зображення вклейте або намалюйт їх у зошит. Опишіть, які види декорування були використані в цих приміщеннях, що вам сподобалось найбільше та яка техніка декорування була використана. Що вам хотілося б змінити в декорі розглянутих об'єктів?


ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 22.12.

 


24.11.2020

Дизайн предметного середовища.

ТЕМА: Засоби художнього конструювання.

Доброго дня!!! Спочатку перевіримо знання вивчені на минулому уроці.

ЗАВДАННЯ

ТЕСТ "Поняття про дизайн, його стилі та тенденції розвитку"

Код доступу 1615416
Використайте цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

або за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1615416

Пройти тест ОБОВ'ЯЗКОВО ДО 14:00 24.11.2020



звіт по практичній надіслати до  01.12.20




17.11.2020

Дизайн предметного середовища
Тема : Предметне середовище. Поняття про дизайн, його стилі та тенденції розвитку.

ЗАВДАННЯ

Перегляньте презентацію. 
Запишіть визначення дизайну та його види. Напрямки дизайну.






Творче завдання: 
Стань дизайнером інтер'єру. Намалюй ескіз своєї кімнати в стилі дизайну, який тобі сподобався.
Роботу можна виконати на аркуші А4 з зазначенням Прізвища, імені та назви стилю.

ПРИКЛАДИ



До наступного уроку перегляньте базу даних та оберіть два варіантів виробів предметного інтер'єру для себе. Один з паперу та тканини.

База даних 
перейди за посиланням⬇️

ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ДО 24.11

БУДЬТЕ ЗДОРОВІ











2019-2020 навчальний рік.

«Технологія проєктування виробу»



Тема2: Підбір матеріалів та інструментів для виготовлення проєктного виробу. Маркетингове дослідження

     ДОВІДКА! Матеріал для виготовлення стільця можна придбати в магазині будівельних матеріалів або пошукати в домашніх запасах. Частенько для цього можна застосувати частини зламаної або старої меблів, якої ви вже не користуєтеся. Також підійдуть залишилися після ремонту шматки брусків і дощок. Повний список потрібних речей буде залежати від моделі вашого виробу: класичний табурет, стілець зі спинкою, круглий варіант. 


   Але основний набір буде наступним: дерев'яні бруски для виготовлення каркаса; дошки, рейки або щільна матерія для сидіння; кріплення: болти, саморізи, шайби і гайки; просочення для дерева або лак. Вибираючи дерево перевагу краще віддати твердим сортам: берези, дубу, ясеню та іншим варіантам. Це забезпечить виробу більш довгий термін експлуатації. Не варто нехтувати і покриттям лаком або просоченням, які вбережуть річ від несприятливого впливу вологи.


Завдання 1:  Заповніть таблицю в зошиті або в електроному вигляді ↓

ПРИМІТКА: Обирайте стільці виготовлені з різних матеріалів (не менше 5-ти прикладів) та відповідно різні торгівельні мережі.

Фото виконаної роботи скинути у Месенжер або Viber  в особисті повідомлення. Термін виконання до 20. 04

Цікаво 

Стільці з підручних засобів або друге життя старим матеріалами


      
Предмети інтер'єру, зроблені своїми руками, привносять особливу атмосферу в будь-яку обстановку. Але приємно не тільки створити щось оригінальне своїми силами, але і заощадити при цьому, а може - дати нове життя вже вичерпав свій термін експлуатації предметів або матеріалами. Дизайнери пропонують нам варіанти виготовлення стільців і табуретів буквально з будь-яких підручних засобів. Але тільки вам відомо - який матеріал доступний особисто для вас, з чим простіше буде справитися і який дизайн стільця підійде для вашого інтер'єру чи облаштування ландшафтного дизайну на дачі або в заміському будинку.


Завдання 2: Знайдіть цікавий варіант стільців з підручних засобів та матеріалів та скиньте фото (обовязково з підписом та вказаним П.І. уччня) в особистим повідомленням у Месенжер або Вайбер. Або добавте на віртуальну дошку↓

https://gazkomplekt-saratov.ru/uk/stul-iz-reek-svoimi-rukami-chertezhi-stula-svoimi-rukami-video-kak-sdelat.html 







«Технологія проєктування виробу»

Тема1: Креслення виробу в маштабі
(дату, назву проєкту та тему уроку записати до зошита)
   Хочете оновити інтер’єр новим предметом меблів? Зробіть стілець з натурального дерева, текстилю та інших матеріалів своїми руками, який буде не тільки красивим зовні, але і корисним у побуті.
   Ось чому разом з вами, обрали за ідею виробу саме стілець.

Сучасні приклади стільців

 На минулому уроці кожен з вас намалював ескіз власного стільця для класної кімнати.

    Сьогодні ми переходимо до креслення стільця на аркуші для креслення, але креслити будемо в маштабі тому ознайомтеся з інформацією нижче ↓

Завдання: Записати в зошит виділений текс зеленим кольором.
Масштаби креслень, їх призначення
Зображення предмета на кресленні обирають так, щоб якнайкраще передати його будову і раціонально використати поле креслення. Перевагу завжди слід віддавати зображенням предметів у натуральну величину. Але не всі предмети можуть так викреслюватися. Тому при виконанні креслень предметів їх зображення умовно зменшують або збільшують. Відношення розмірів зображення предмета на кресленні до його дійсних розмірів називають масштабом креслення. Масштаб креслення показує, у скільки разів його зображення зменшені чи збільшені порівняно зі самим предметом.
Зображення на кресленнях можуть бути виконані в натуральну величину (тобто за дійсними розмірами предмета), у масштабі зменшення або збільшення.
Значення масштабів стандартизоване:
масштаби зменшення — 1:2; 1:2,5; 1:4; 1:5; 1:10; 1:15; 1:20; 1:40; 1:50; 1:75; 1:100 тощо;
масштаби збільшення — 2:1; 2,5:1; 4:1; 5:1; 10:1; 15:1; 20:1; 40:1; 50:1; 75:1; 10:1 тощо.
Перевагу завжди віддають масштабу натуральної величини 1:1.
Наприклад, масштаб 1:2 означає, що розміри зображення на кресленні в 2 рази менші від розмірів самого предмета. Масштаб 5:1 показує, що лінійні розміри зображення в 5 разів більші від дійсних розмірів зображеного на кресленні предмета.
Довільні масштаби при виконанні креслень не застосовуються.
Позначення масштабу може вноситись у призначену для нього графу основного напису або вказуватись на полі креслення біля відповідного зображення. В основному написі вказують числове значення масштабу під написом «Масштаб», наприклад, 1:2; 5:1 (літеру М при цьому не пишуть). Коли якесь окреме зображення на кресленні виконано в іншому масштабі, ніж це вказано в основному написі, біля нього або біля його позначення в дужках (також без літери М) записують масштаб, наприклад: (2,5 : 1).
Завжди слід пам'ятати, що при будь-якому масштабі на кресленні мусять проставлятися дійсні розміри, тобто розмірні числа повинні вказувати натуральні розміри зображеного предмета. Для порівняння на рис. 2.44 наведено креслення деталі «Вушко», виконані в різних масштабах. В усіх трьох випадках на кресленнях нанесено натуральні розміри деталі, незалежно від того, в якому масштабі її зображено.
Креслення деталі «вушко», виконані в різних масштабах

Завдання:  Виконати практичну роботу. Фото креслення скинути у Месенжер, Viber  в особисті повідомлення на електрону пошту  lena_64@bigmir.net  

Практична робота.
"Креслення виробу в маштабі"
1. Накреслити  рамку

2.  Щоб спростити вам креслення пропоную накреслити всім складний табурет. Розмірі викреслювати в маштабі 1:2,5

М 1:2,5

Варіанти креслень для зразка якщо ви обирете інший варіант






ЦІКАВО
Табурет або стілець з колоди: ідеї на швидку руку для новачків
Найпростіший вигляд стільця – це звичайний шматок колоди, встановлений вертикально. В квартиру таку меблі не поміщають: з-за особливої міцності і масивності їй місце на дачі, в саду, на галявині. Проте дизайнери в гонитві за екстравагантністю пропонують любителям еко-стилю універсальні стільці з колод, які можуть служити підставками, лавками, журнальними столиками та іншими меблевими атрибутами.
Замість креслення для таких моделей досить мати гарні фото стільців і виконати відріз колоди тієї довжини, яка буде зручна для сидіння. Вибір колод також має значення: від діаметра вихідного матеріалу залежить процес виготовлення та дизайн виробу. Досить товстий шматок колоди може послужити в якості основи для стільця зі спинкою. Колоди меншого діаметру зажадають більшої кількості розпилів і іншої меблевої укладання.


 Джерело: http://kindly.com.ua/st%D1%96lc%D1%96-z-dereva-%D1%96deinii-zadym-%D1%96-real%D1%96zac%D1%96ia-proekty

Додаткове завдання: 
Знайдіть цікавий варіант стільців та скиньте фото (обовязково з підписом та вказаним П.І. уччня) в особистим повідомленням у Месенжер або Вайбер. Або добавте на віртуальну дошку↓

Терміни виконання до 13.04



Сделано на Padlet

Немає коментарів:

Дописати коментар