Ми виховуємо нову людину.
Наша ціль – дати кожній людині щастя.
А в чому корінь, джерело справжнього щастя?
Він у творчості, в творчій праці.
Соціальні медіа є невід’ємною частиною сучасного
суспільства. Наші діти практично постійно заходять
в «Instagram», «Facebook», «Twitter» і, звісно, на багато
інших сайтів, про які ми знаємо трохи менше. Якщо ви
хочете привнести у процес навчання «цілий світ»,
розгляньте можливість інтеграції ваших уроків і
соціальних медіа.
Більше не будемо відволікатись
Якщо використовувати соціальні медіа обережно і з розумом, вони можуть слугувати як корисний інструмент, а не як відволікаючий фактор, як це буває зазвичай. Нещодавно на сайті Edutopia було опубліковано матеріал, в якому йдеться про те, що соціальні медіа не тільки збагачують шкільні заняття сучасними технологіями, а й допомагають малозабезпеченим учням подолати цифрову нерівність. Адже такі школярі не мають постійного доступу до соціальних медіа, як їхні більш забезпечені однокласники. Чому ж вони повинні бути відсторонені в той час, як технології продовжують крокувати вперед?
Створіть групу вашого класу у Facebook
Facebook відомий усім як одна з найбільш крупних соціальних мереж, в якій можна розміщувати інформацію про себе, оновлювати статус, публікувати анонси, об’яви, фото й відео – усе те, що, по суті, ми неодмінно використовуємо на наших заняттях. Створіть у Facebook групу для кожного свого класу, і в ній ви зможете розміщувати завдання, проекти які створили діти. об’яви та нагадувати учням про важливі строки виконання завдань. Батьки також можуть отримати доступ до сайту й за бажання контролювати все те, що відбувається на уроках трудового навчання та в шкільному процесі взагалом.
Група у Facebook дозволяє забезпечити для учнів простір, де вони зможуть ставити запитання та отримувати на них відповіді. Коли вони повернуться після школи додому і приступлять до виконання домашніх завдань, то зможуть поставити запитання, що їх цікавить, на стіні групи, на яке ви як учитель чи хтось з однокласників зможете дати відповідь. Оскільки учні часто обмінюються з однокласниками інформацією, діляться один з одним своїми запитаннями, ідеями та досвідом, отримують поради чи пояснення чогось незрозумілого, за допомогою групи можна значно розширити навчання, тобто розширити дискусію як у класі, так і поза ним.
Група у Facebook також ідеально підходить для вчителів, які використовують таку форму активного навчання, як «перевернене навчання». Розміщуйте відео, фотографії, документи та інші матеріали на стіні таким чином, щоб учні змогли уважно з ними ознайомитися ще до занять або під час роботи над домашнім завданням.
Звісно, можна знайти й інші можливості розміщення важливого для вас навчального контенту. Але, з урахуванням того, що багато старшокласників та їхні батьки вже встановили Facebook на своїх телефонах і планшетах, а значить, мають до нього постійний доступ, немає необхідності використовувати інші ресурси.
Почніть актуальне інформування у Twitter
Як і Facebook, Twitter пропонує швидкий спосіб розміщувати свої об’яви та нагадування для класу, а також у режимі реального часу надавати інформацію про різні екскурсії (ідеальний варіант для батьків, які не можуть прослідкувати за всім).Twitter також допомагає класам відслідковувати інформацію про вибрану тему.
Наприклад, клас обговорює поточні події або певну тему, таку як подальша кар’єра. Twitter у такому випадку може надати актуальну інформацію, ліквідуючи необхідність масштабного пошуку. Слідуючи експертним каналам Twitter у цій галузі чи навіть хештегам, що зорієнтовані на поточні проблеми, учні можуть більше дізнатися про те, що відбувається у світі. Ви можете також використовувати цю інформацію під час різних обговорень у класі чи досліджень і написання учнівських проектів.
Twitter створений не тільки для читання, а і для відповідей. Запропонуйте учням за допомогою Twitter розширити коло спілкування, розмістивши свої улюблені цитати або факти, які вони отримали на конкретному уроці. Нехай вони взаємодіють з експертами, ставлячи їм запитання або залишаючи коментарі.
Запропонуйте учням вести блог
Замість традиційних письмових робіт блоги надають учням більше можливостей, дозволяючи їм написати свій проект і представити його на розгляд широкому колу читачів. При цьому ідеї для різних тем просто безмежні. Учні можуть написати про свої уроки чи враження від екскурсій, розмістити матеріал шкільного дослідження. Запропонуйте їм виразити себе та проілюструвати свої думки за допомогою фотографій чи відео.
Коли учні читають повідомлення один одного у блозі, вони створюють більш міцне та дружне співтовариство, обговорюючи спільні переживання, отриманий досвід і свої реакції. Тим самим їх письменницький труд стає частиною великого світу World Wide Web (www), а значить, учні отримують високу мотивацію для більш грамотного викладу своїх думок, орфографії, граматики та особливостей підбирання інформації ззовні. У цьому сенсі блоги можуть послугувати чудовим приводом для дискусії про плагіат і стилістику написання.
Розміщення відео учнів у YouTube
Як і Facebook, YouTube є чудовим варіантом для «переверненого навчання». Учні можуть проглянути лекції та навчальні матеріали ще до того, як прийдуть у клас на заняття. Замість того щоби проглядати матеріали, створені іншими людьми, чому б учням не створити свій власний матеріал?
Подібно веденню блога можливостей для створення учнями відео на YouTube дуже багато. Вони отримують велике задоволення, бачачи один одного, можуть пояснити якусь концепцію, зробити відеоогляд своїх захоплень, продемонструвати свої вміння створивши відео по виконання того чи іншого виробу, створити соціальну рекламу чи розповісти про останні новини. Знову ж таки, оскільки матеріал, як і при розміщенні у блозі, буде представлений широкій аудиторії, учні будуть старатись найкращим чином подати своє відео, тим самим усебічно розвиваючись; вони отримають можливість більш глибоко виразити свій творчий потенціал і більш ґрунтовно вивчити навчальний матеріал.
Продемонструйте учнівські роботи в Instagram.
Якщо картинка варта тисячі слів, то тільки уявіть собі, як багато може розповісти вашому класу дбайливо продумане зображення в Instagram. Instagram може ефектно представити проектні роботи учня, залишаючи місце для характеристики його творчості чи цікавих подробиць про нього самого (наприклад, «Знайомтесь, учень…» і його фото поруч). Постарайтесь відслідкувати різне «сміття», що не має відношення до освітньої тематики. Нехай ваші учні розміщують фотографії того, що пов’язано з їх улюбленими техніками, захопленнями які стосуються предмета трудове навчання.
Конфіденційність у соціальних медіа
Питання конфіденційності правомірне завжди, незалежно від того, в особистих цілях використовуються соціальні медіа чи в освітніх. Будь ласка, прочитайте всі сторінки про конфіденційність, які є на соціальних медіаплатформах, і переконайтеся, що сторінка вашого класу захищена, як і всі учнівські роботи, представлені на ній. Вивчіть політику вашої школи відносно соціальних медіа, і, якщо це необхідно, отримайте в батьків письмову згоду на розміщення роботи їхньої дитини в Інтернеті. Крім того, переконайтеся, що учні добре розбираються в етикеті та правильному використанні технологій.
Висновок
Оскільки учні вже використовують соціальні медіа поза школою, інтегруючи їх у заняття, ви допомагаєте їм отримувати більш якісну практику використання соціальних медіа та пропонуєте новий цікавий і захоплюючий поворот під час виконання проектів з трудового навчання.
Поради батькам в питанні про соціальні мережі в житті дитини
Сучасний світ уже неможливо уявити без Інтернету. Знайомство з всесвітньою мережею у багатьох починається з досить раннього віку. Найпопулярніше захоплення серед інтернет-користувачів – соціальні мережі. На жаль, крім переваг і можливостей, які вони дають, існує немало небезпек і ризиків. Батькам не завадить знати про це і вміти допомогти дитині, якщо така допомога знадобиться.
Рано чи пізно (чим пізніше, тим краще) настає момент, коли ваша дитина просить зареєструвати її в соціальній мережі. Лякатися цього не варто. Більше того, це є свідченням того, що вам довіряють. Тому разом з дитиною сідайте за комп’ютер і допомагайте реєструватися. Бажано, щоб хоча б у одного з батьків була сторінка в цій же соціальній мережі. Тоді ви будете мати уявлення про те, «чим дихає» ваш син або дочка.
Зверніть увагу на ключові моменти при заповненні анкети. Обговоріть, чому дитині за жодних обставин не варто вказувати номер свого телефону. Уточніть думку дитини стосовно того, для чого свій телефон вказують деякі дорослі. Важливо, щоб дитина з вашою допомогою зробила висновок, що це варто робити тільки дорослій людині в разі, якщо це необхідно для її роботи.
Самі налаштуйте своїй дитині профіль так, щоб незнайомі люди не могли писати їй повідомлення і коментувати фотографії.
При завантаженні фотографій у соціальні мережі знову ж зверніть увагу на те, які знімки школяр вирішив оприлюднити. Якщо якісь фотографії вам не подобаються, прямо скажіть про свої почуття. Поясніть дитині, чому ви б на його місці не стали цього робити. Якщо у вас хороший контакт з дитиною, вона обов’язково прислухається.
Тепер, коли сторінка створена, допоможіть дитині з офіційними групами. Нехай віднині вона буде в курсі подій свого класу, школи, спортивного клубу. Потім знайдіть групи за інтересами. Якщо дитина, наприклад, захоплюється плетінням з гумок, виберіть групу у соціальній мережі, де багато навчальних відео. Вирішуйте самі, чи варто вам вступати до всіх груп, до яких вступила ваша дитина, або тільки до деяких. Це необхідно для того, щоб «тримати руку на пульсі». Іноді так трапляється, що група, яка розповідає про цікаві туристичні маршрути, раптом «скочується» до публікації анекдотів з ненормативною лексикою.
Пам’ятайте, найпривабливішим у соціальній мережі для дитини, на момент реєстрації, є спілкування. Запитайте, чи на її думку варто додавати вчителів у друзі? Дайте зрозуміти дитині, що тепер вчителі будуть присутні в її житті і після уроків теж. Це змусить учня задуматися. Набагато простіше не додавати вчителя в друзі. Адже видалити вчителя зі списку друзів буде вкрай незручно.
Після того, як дитина «вирушить у вільне плавання соціальною мережею», обов’язково спілкуйтеся з нею там, діліться цікавими повідомленнями. Зверніть особливу увагу на тих, хто у списку друзів вашої дитини та тих, хто відслідковує її сторінку. Якщо це однокласники або хлопці з двору, немає причин для хвилювань. Якщо це діти і особливо дорослі, з якими ваша дитина ніколи і ніде не зустрічалась, відправляйте їх у «чорний список».
Якщо у вас хороший контакт з дитиною, є спільні інтереси, і ви цікавитеся її життям, досить буде ненав’язливого контролю за її «віртуальним світом».
Джерело: http://dityinfo.com
Фото з відкритих джерел
Використання соціальної мережі «Facebook» в трудовому навчанні.
Останні технічні досягнення часто знаходять застосування в навчальному процесі, і соціальні мережі в цьому сенсі не є вийнятком. Для того щоб забезпечити максимальний ефект навчання, "соціальна мережа" виглядає таким чином: "Соціальна мережа – інтерактивний, багатокористувацький веб-сайт, контент якого наповнюється самими учасниками мережі. Сайт являє собою автоматизоване соціальне середовище, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об'єднаних спільним інтересом".
Facebook – в наш час одна з найбільших соціальних мереж, що останнім часом приділяє не мало уваги освіті. Багато навчальних закладів використовують засоби Facebook для публікації новин, збирання інформації, спілкування, залученням школярів, та надання учням потрібної інформації, для здійснення проектної діяльності.
Джерела: https://uk.wikipedia.org/wiki/Facebook
Як саме використати "Facebook" на уроках трудового навчання? Чи зацікавить це учнів? Як вплини на навчальний процес!?
На дані запитання я спробую дати відповідь!
Насам перед я вам розповім про те як саме я використовую дану соціальну мережу на уроках з трудового навчання в 5-му класі.
Ми виховуємо нову людину.
Наша ціль – дати кожній людині щастя.
А в чому корінь, джерело справжнього щастя?
Він у творчості, в творчій праці.
Соціальні медіа є невід’ємною частиною сучасного
суспільства. Наші діти практично постійно заходять
в «Instagram», «Facebook», «Twitter» і, звісно, на багато
інших сайтів, про які ми знаємо трохи менше. Якщо ви
хочете привнести у процес навчання «цілий світ»,
хочете привнести у процес навчання «цілий світ»,
розгляньте можливість інтеграції ваших уроків і
соціальних медіа.
Більше не будемо відволікатись
Якщо використовувати соціальні медіа обережно і з розумом, вони можуть слугувати як корисний інструмент, а не як відволікаючий фактор, як це буває зазвичай. Нещодавно на сайті Edutopia було опубліковано матеріал, в якому йдеться про те, що соціальні медіа не тільки збагачують шкільні заняття сучасними технологіями, а й допомагають малозабезпеченим учням подолати цифрову нерівність. Адже такі школярі не мають постійного доступу до соціальних медіа, як їхні більш забезпечені однокласники. Чому ж вони повинні бути відсторонені в той час, як технології продовжують крокувати вперед?
Створіть групу вашого класу у Facebook
Facebook відомий усім як одна з найбільш крупних соціальних мереж, в якій можна розміщувати інформацію про себе, оновлювати статус, публікувати анонси, об’яви, фото й відео – усе те, що, по суті, ми неодмінно використовуємо на наших заняттях. Створіть у Facebook групу для кожного свого класу, і в ній ви зможете розміщувати завдання, проекти які створили діти. об’яви та нагадувати учням про важливі строки виконання завдань. Батьки також можуть отримати доступ до сайту й за бажання контролювати все те, що відбувається на уроках трудового навчання та в шкільному процесі взагалом.
Група у Facebook дозволяє забезпечити для учнів простір, де вони зможуть ставити запитання та отримувати на них відповіді. Коли вони повернуться після школи додому і приступлять до виконання домашніх завдань, то зможуть поставити запитання, що їх цікавить, на стіні групи, на яке ви як учитель чи хтось з однокласників зможете дати відповідь. Оскільки учні часто обмінюються з однокласниками інформацією, діляться один з одним своїми запитаннями, ідеями та досвідом, отримують поради чи пояснення чогось незрозумілого, за допомогою групи можна значно розширити навчання, тобто розширити дискусію як у класі, так і поза ним.
Група у Facebook також ідеально підходить для вчителів, які використовують таку форму активного навчання, як «перевернене навчання». Розміщуйте відео, фотографії, документи та інші матеріали на стіні таким чином, щоб учні змогли уважно з ними ознайомитися ще до занять або під час роботи над домашнім завданням.
Звісно, можна знайти й інші можливості розміщення важливого для вас навчального контенту. Але, з урахуванням того, що багато старшокласників та їхні батьки вже встановили Facebook на своїх телефонах і планшетах, а значить, мають до нього постійний доступ, немає необхідності використовувати інші ресурси.
Почніть актуальне інформування у Twitter
Як і Facebook, Twitter пропонує швидкий спосіб розміщувати свої об’яви та нагадування для класу, а також у режимі реального часу надавати інформацію про різні екскурсії (ідеальний варіант для батьків, які не можуть прослідкувати за всім).Twitter також допомагає класам відслідковувати інформацію про вибрану тему.
Наприклад, клас обговорює поточні події або певну тему, таку як подальша кар’єра. Twitter у такому випадку може надати актуальну інформацію, ліквідуючи необхідність масштабного пошуку. Слідуючи експертним каналам Twitter у цій галузі чи навіть хештегам, що зорієнтовані на поточні проблеми, учні можуть більше дізнатися про те, що відбувається у світі. Ви можете також використовувати цю інформацію під час різних обговорень у класі чи досліджень і написання учнівських проектів.
Twitter створений не тільки для читання, а і для відповідей. Запропонуйте учням за допомогою Twitter розширити коло спілкування, розмістивши свої улюблені цитати або факти, які вони отримали на конкретному уроці. Нехай вони взаємодіють з експертами, ставлячи їм запитання або залишаючи коментарі.
Запропонуйте учням вести блог
Замість традиційних письмових робіт блоги надають учням більше можливостей, дозволяючи їм написати свій проект і представити його на розгляд широкому колу читачів. При цьому ідеї для різних тем просто безмежні. Учні можуть написати про свої уроки чи враження від екскурсій, розмістити матеріал шкільного дослідження. Запропонуйте їм виразити себе та проілюструвати свої думки за допомогою фотографій чи відео.
Коли учні читають повідомлення один одного у блозі, вони створюють більш міцне та дружне співтовариство, обговорюючи спільні переживання, отриманий досвід і свої реакції. Тим самим їх письменницький труд стає частиною великого світу World Wide Web (www), а значить, учні отримують високу мотивацію для більш грамотного викладу своїх думок, орфографії, граматики та особливостей підбирання інформації ззовні. У цьому сенсі блоги можуть послугувати чудовим приводом для дискусії про плагіат і стилістику написання.
Розміщення відео учнів у YouTube
Як і Facebook, YouTube є чудовим варіантом для «переверненого навчання». Учні можуть проглянути лекції та навчальні матеріали ще до того, як прийдуть у клас на заняття. Замість того щоби проглядати матеріали, створені іншими людьми, чому б учням не створити свій власний матеріал?
Подібно веденню блога можливостей для створення учнями відео на YouTube дуже багато. Вони отримують велике задоволення, бачачи один одного, можуть пояснити якусь концепцію, зробити відеоогляд своїх захоплень, продемонструвати свої вміння створивши відео по виконання того чи іншого виробу, створити соціальну рекламу чи розповісти про останні новини. Знову ж таки, оскільки матеріал, як і при розміщенні у блозі, буде представлений широкій аудиторії, учні будуть старатись найкращим чином подати своє відео, тим самим усебічно розвиваючись; вони отримають можливість більш глибоко виразити свій творчий потенціал і більш ґрунтовно вивчити навчальний матеріал.
Продемонструйте учнівські роботи в Instagram.
Якщо картинка варта тисячі слів, то тільки уявіть собі, як багато може розповісти вашому класу дбайливо продумане зображення в Instagram. Instagram може ефектно представити проектні роботи учня, залишаючи місце для характеристики його творчості чи цікавих подробиць про нього самого (наприклад, «Знайомтесь, учень…» і його фото поруч). Постарайтесь відслідкувати різне «сміття», що не має відношення до освітньої тематики. Нехай ваші учні розміщують фотографії того, що пов’язано з їх улюбленими техніками, захопленнями які стосуються предмета трудове навчання.
Конфіденційність у соціальних медіа
Питання конфіденційності правомірне завжди, незалежно від того, в особистих цілях використовуються соціальні медіа чи в освітніх. Будь ласка, прочитайте всі сторінки про конфіденційність, які є на соціальних медіаплатформах, і переконайтеся, що сторінка вашого класу захищена, як і всі учнівські роботи, представлені на ній. Вивчіть політику вашої школи відносно соціальних медіа, і, якщо це необхідно, отримайте в батьків письмову згоду на розміщення роботи їхньої дитини в Інтернеті. Крім того, переконайтеся, що учні добре розбираються в етикеті та правильному використанні технологій.
Висновок
Оскільки учні вже використовують соціальні медіа поза школою, інтегруючи їх у заняття, ви допомагаєте їм отримувати більш якісну практику використання соціальних медіа та пропонуєте новий цікавий і захоплюючий поворот під час виконання проектів з трудового навчання.
Поради батькам в питанні про соціальні мережі в житті дитини
Сучасний світ уже неможливо уявити без Інтернету. Знайомство з всесвітньою мережею у багатьох починається з досить раннього віку. Найпопулярніше захоплення серед інтернет-користувачів – соціальні мережі. На жаль, крім переваг і можливостей, які вони дають, існує немало небезпек і ризиків. Батькам не завадить знати про це і вміти допомогти дитині, якщо така допомога знадобиться.
Рано чи пізно (чим пізніше, тим краще) настає момент, коли ваша дитина просить зареєструвати її в соціальній мережі. Лякатися цього не варто. Більше того, це є свідченням того, що вам довіряють. Тому разом з дитиною сідайте за комп’ютер і допомагайте реєструватися. Бажано, щоб хоча б у одного з батьків була сторінка в цій же соціальній мережі. Тоді ви будете мати уявлення про те, «чим дихає» ваш син або дочка.
Зверніть увагу на ключові моменти при заповненні анкети. Обговоріть, чому дитині за жодних обставин не варто вказувати номер свого телефону. Уточніть думку дитини стосовно того, для чого свій телефон вказують деякі дорослі. Важливо, щоб дитина з вашою допомогою зробила висновок, що це варто робити тільки дорослій людині в разі, якщо це необхідно для її роботи.
Самі налаштуйте своїй дитині профіль так, щоб незнайомі люди не могли писати їй повідомлення і коментувати фотографії.
При завантаженні фотографій у соціальні мережі знову ж зверніть увагу на те, які знімки школяр вирішив оприлюднити. Якщо якісь фотографії вам не подобаються, прямо скажіть про свої почуття. Поясніть дитині, чому ви б на його місці не стали цього робити. Якщо у вас хороший контакт з дитиною, вона обов’язково прислухається.
Тепер, коли сторінка створена, допоможіть дитині з офіційними групами. Нехай віднині вона буде в курсі подій свого класу, школи, спортивного клубу. Потім знайдіть групи за інтересами. Якщо дитина, наприклад, захоплюється плетінням з гумок, виберіть групу у соціальній мережі, де багато навчальних відео. Вирішуйте самі, чи варто вам вступати до всіх груп, до яких вступила ваша дитина, або тільки до деяких. Це необхідно для того, щоб «тримати руку на пульсі». Іноді так трапляється, що група, яка розповідає про цікаві туристичні маршрути, раптом «скочується» до публікації анекдотів з ненормативною лексикою.
Пам’ятайте, найпривабливішим у соціальній мережі для дитини, на момент реєстрації, є спілкування. Запитайте, чи на її думку варто додавати вчителів у друзі? Дайте зрозуміти дитині, що тепер вчителі будуть присутні в її житті і після уроків теж. Це змусить учня задуматися. Набагато простіше не додавати вчителя в друзі. Адже видалити вчителя зі списку друзів буде вкрай незручно.
Пам’ятайте, найпривабливішим у соціальній мережі для дитини, на момент реєстрації, є спілкування. Запитайте, чи на її думку варто додавати вчителів у друзі? Дайте зрозуміти дитині, що тепер вчителі будуть присутні в її житті і після уроків теж. Це змусить учня задуматися. Набагато простіше не додавати вчителя в друзі. Адже видалити вчителя зі списку друзів буде вкрай незручно.
Після того, як дитина «вирушить у вільне плавання соціальною мережею», обов’язково спілкуйтеся з нею там, діліться цікавими повідомленнями. Зверніть особливу увагу на тих, хто у списку друзів вашої дитини та тих, хто відслідковує її сторінку. Якщо це однокласники або хлопці з двору, немає причин для хвилювань. Якщо це діти і особливо дорослі, з якими ваша дитина ніколи і ніде не зустрічалась, відправляйте їх у «чорний список».
Якщо у вас хороший контакт з дитиною, є спільні інтереси, і ви цікавитеся її життям, досить буде ненав’язливого контролю за її «віртуальним світом».
Джерело: http://dityinfo.com
Фото з відкритих джерел
Джерело: http://dityinfo.com
Фото з відкритих джерел
Використання соціальної мережі «Facebook» в трудовому навчанні.
Останні технічні досягнення часто знаходять застосування в навчальному процесі, і соціальні мережі в цьому сенсі не є вийнятком. Для того щоб забезпечити максимальний ефект навчання, "соціальна мережа" виглядає таким чином: "Соціальна мережа – інтерактивний, багатокористувацький веб-сайт, контент якого наповнюється самими учасниками мережі. Сайт являє собою автоматизоване соціальне середовище, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об'єднаних спільним інтересом".
Facebook – в наш час одна з найбільших соціальних мереж, що останнім часом приділяє не мало уваги освіті. Багато навчальних закладів використовують засоби Facebook для публікації новин, збирання інформації, спілкування, залученням школярів, та надання учням потрібної інформації, для здійснення проектної діяльності.
Джерела: https://uk.wikipedia.org/wiki/Facebook
Джерела: https://uk.wikipedia.org/wiki/Facebook
Як саме використати "Facebook" на уроках трудового навчання? Чи зацікавить це учнів? Як вплини на навчальний процес!?
На дані запитання я спробую дати відповідь!
Насам перед я вам розповім про те як саме я використовую дану соціальну мережу на уроках з трудового навчання в 5-му класі.
З досвіду роботи учителя трудового навчання Роменської ЗОШ I-III ступенів
Стебко Олени Іванівни
Для учнів 5 - 6-х класів найцікавішим є те, що саме результат їх проектів може побачити не лише учитель та їх клас а і всі користувачі інтернету та соціальних мереж (батьки, друзі, учні школи, знайомі). На даний час майже кожен учень зареєстрований в соціальних мережах, а використання їх в навчальному процесі заохочує та надає багато можливостей.
Які саме можливості мають:
1. Персональна група з предмету трудове навчання для їх класу в соціальній мережі Facebook
2. Доступ до цікавої інформації по темам уроку.
3. Висвітлення їх робіт в групі
https://www.facebook.com/groups/525757711109654/
Які саме можливості мають:
1. Персональна група з предмету трудове навчання для їх класу в соціальній мережі Facebook
2. Доступ до цікавої інформації по темам уроку.
3. Висвітлення їх робіт в групі
https://www.facebook.com/groups/525757711109654/
Оновлення в Інстаграм trydromnuschool11
Корисний Instagram: як здобути нові знання у популярній соцмережі
Сучасній людині важко уявити своє приватне і професійне життя без Instagram. Ми публікуємо фото, створюємо історії, підписуємося на представників шоу-бізнесу, влади, спорту. Стрічка Instagram – один з найпопулярніших способів проводити дозвілля. Але ця соціальна мережа також може бути ефективним інструментом для бізнесу, свідченням чого є численні сторінки брендів та приватних підприємців. Окрім цього, Instagram може виконувати і навчальну функцію.
Що стосуеться саме трудового навчання то це великий банк ідей з різних тем:
Лялька мотанка:
Бісер
Корисний Instagram: як здобути нові знання у популярній соцмережі
Лялька мотанка:
Бісер
Також для кожного класу можна створити сторінку де розміщювати разом з учнями результати проектів, селфі з виробами та інше. Це досить стимулює дітей при виконанні наступних проектів і кінцевий результат залюбки публікують на сторінці в Instagram. От наприклад сторінка моїх учнів trydromnuschool11
Джерела:
Як використати YouTube на уроках трудового навчання
YouTube популярний відеохостинг. що надає послуги розміщення відеоматеріалів. Як абсолютно безкоштовний засіб може використовуватися на уроці в якості додаткового освітнього ресурсу. Пропоную вам кілька ідей, з яких можна почати знайомство з YouTube як із засобом навчання.
1. Використовуйте відео з елементами гри або інтерактиву Знайдіть відеозапис, який відповідає тематиці Вашого уроку, має розважальний характер або містить додаткову інформацію, що виходить за рамки підручника. Добре, якщо відео стосуватиметься сучасного проблемного питання або неоднозначної гіпотези. Наприклад, на уроках трудового навчання пропоную дітям переглянути відео з предметами. які стосуються теми уроку. А потім діти самостійно описують які матеріали та інструменти можна використати при виготовленні виробів.
2. Тематичні плейлисти разом з учнями. Чому б не включити учнів у процес формування змісту навчання? Наприклад запропонуйте учням зробити добірку відео на тему уроку, на власний канал на YouTube додайте відібрані ролики. А потім влаштуйте перегляд на уроці – нехай учні, спираючись на відео, дадуть свої коментарі. Згодом будь-який охочий зможе повернутися до цікавого запису, а у вас поступово сформується відмінна методична скарбничка.
3. Запишіть і опублікуйте свій урок Це стане в нагоді для учнів, які пропустили Ваше заняття. Крім того, наступного року, готуючись до того ж заняття, Ви зможете переглянути свій дидактичний матеріал і його подачу свіжим поглядом, і, можливо, до Вас прийдуть ідеї щодо вдосконалення власного уроку. Зараз, щоб зробити якісний відеозапис, не потрібно спеціальних технічних засобів – буде достатньо навіть сучасного смартфона або планшета, а якщо у Вас є фотоапарат з функцією відеознімання, то якість буде відмінна. Єдине додаткове пристосування, яке може знадобитися, – це штатив. Поцікавтеся у Ваших учнів – напевно хтось захоплюється фотографією і з радістю позичить Вам свій штатив. Готове відео можна буде завантажити на Ваш канал на YouTube.
4. Підвищуйте свій рівень Якщо Ви відчули, що візуальні засоби навчання Вас приваблюють через те, що підвищують мотивацію учнів, прийшов час навчитися більш професійній роботі з відеороликами. Насправді, все не так складно: без професійних знань і програм Ви зможете обрізати відео, додавати субтитри, створювати красиві переходи між його частинами й багато іншого. Самі прості та доступні комп’ютерні програми – це безкоштовна «Кіностудія» (стара назва – Windows Movie Maker) для Windows і iMovie для MacOS.
Уроки із залученням відеоматеріалів мають масу переваг. Це і гейміфікація* навчання, і інтерактив, і підвищення технологічної грамотності учнів, і реалізація комунікативно-діяльнісного та індивідуального підходів.
Для прикладу пропоную переглянути вам свій власний YouTube канал
https://www.youtube.com/channel/UC9jR2eBc9KOgmPuqXg7fdKw?view_as=subscriber.
Гейміфікація* (ігрофікація, геймізація, англ. gamification) — використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті для залучення кінцевих користувачів до вирішення проблем.
YouTube популярний відеохостинг. що надає послуги розміщення відеоматеріалів. Як абсолютно безкоштовний засіб може використовуватися на уроці в якості додаткового освітнього ресурсу. Пропоную вам кілька ідей, з яких можна почати знайомство з YouTube як із засобом навчання.
1. Використовуйте відео з елементами гри або інтерактиву Знайдіть відеозапис, який відповідає тематиці Вашого уроку, має розважальний характер або містить додаткову інформацію, що виходить за рамки підручника. Добре, якщо відео стосуватиметься сучасного проблемного питання або неоднозначної гіпотези. Наприклад, на уроках трудового навчання пропоную дітям переглянути відео з предметами. які стосуються теми уроку. А потім діти самостійно описують які матеріали та інструменти можна використати при виготовленні виробів.
2. Тематичні плейлисти разом з учнями. Чому б не включити учнів у процес формування змісту навчання? Наприклад запропонуйте учням зробити добірку відео на тему уроку, на власний канал на YouTube додайте відібрані ролики. А потім влаштуйте перегляд на уроці – нехай учні, спираючись на відео, дадуть свої коментарі. Згодом будь-який охочий зможе повернутися до цікавого запису, а у вас поступово сформується відмінна методична скарбничка.
3. Запишіть і опублікуйте свій урок Це стане в нагоді для учнів, які пропустили Ваше заняття. Крім того, наступного року, готуючись до того ж заняття, Ви зможете переглянути свій дидактичний матеріал і його подачу свіжим поглядом, і, можливо, до Вас прийдуть ідеї щодо вдосконалення власного уроку. Зараз, щоб зробити якісний відеозапис, не потрібно спеціальних технічних засобів – буде достатньо навіть сучасного смартфона або планшета, а якщо у Вас є фотоапарат з функцією відеознімання, то якість буде відмінна. Єдине додаткове пристосування, яке може знадобитися, – це штатив. Поцікавтеся у Ваших учнів – напевно хтось захоплюється фотографією і з радістю позичить Вам свій штатив. Готове відео можна буде завантажити на Ваш канал на YouTube.
4. Підвищуйте свій рівень Якщо Ви відчули, що візуальні засоби навчання Вас приваблюють через те, що підвищують мотивацію учнів, прийшов час навчитися більш професійній роботі з відеороликами. Насправді, все не так складно: без професійних знань і програм Ви зможете обрізати відео, додавати субтитри, створювати красиві переходи між його частинами й багато іншого. Самі прості та доступні комп’ютерні програми – це безкоштовна «Кіностудія» (стара назва – Windows Movie Maker) для Windows і iMovie для MacOS.
Уроки із залученням відеоматеріалів мають масу переваг. Це і гейміфікація* навчання, і інтерактив, і підвищення технологічної грамотності учнів, і реалізація комунікативно-діяльнісного та індивідуального підходів.
Для прикладу пропоную переглянути вам свій власний YouTube канал
https://www.youtube.com/channel/UC9jR2eBc9KOgmPuqXg7fdKw?view_as=subscriber.
https://www.youtube.com/channel/UC9jR2eBc9KOgmPuqXg7fdKw?view_as=subscriber.
Гейміфікація* (ігрофікація, геймізація, англ. gamification) — використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті для залучення кінцевих користувачів до вирішення проблем.
Блог
Блог (англ. blog, від web log — «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості.
Навіщо потрібен блог? На сьогоднішній день блог, як явище, став на стільки популярним, що причиною для створення може стати майже все що завгодно.
Ви можете побажати створити блог, аби просто записувати свої думки. Це буде Ваш особистий веб-щоденник. Зекономите на папері та чорнилах ;)
Ви самі або з друзями/колегами можете створити блог, аби висвітлювати новини, своє бачення та ділитись думками щодо якоїсь теми. Це буде тематичний "моноавторний" чи колективний блог.
На роботі Вас можуть попросити, або Ви виявите бажання самі, писати про досягнення школи, зміни у робочому процесі, налагодити через інтернет діалог з колегами інших шкіл чи освітян з інших країн і континентів.
Блог можна використовувати як портфоліо чи резюме, як записник чи просто місце збереження корисної інформації.
Один гарний блогер, Ярослав Федорак, у себе на блозі написав статтю "Ведете блог? А навіщо?". Багато хто з людей, які ведуть свої веб-щоденники вже не перший рік, відповіли йому, розповівши свою історію. Якщо представленої інформації Вам не достатньо, та і в іншому випадку, раджу прочитати Ярославову статтю та коментарі до неї. Також у нього на блозі Ви зможете знайти його варіант посібнику про створення блогу (буде для Вас додаткове та альтернативне джерело для вивчення та натхнення :) )
Сервіси, які дозволяють вести власний блог
Блог-сервіс (блог-служба, блог-платформа, блогохостинг) — це відкритий сервіс, що надає користувачу зручний інструмент, який дозволяє вести блоґ без потреби самостійно займатися обслуговуванням програмного забезпечення на сервері. Для початківця — це відносно легкий спосіб швидко завести собі блоґ. Попри видимі переваги мають такі служби і ряд недоліків (про них читайте нижче).
Популярний серед українців блог-сервіс — LiveJournal.com («живий журнал», ЖЖ). LiveJournal — блоґ-платформа для розміщення on-line'ових щоденників, або ж інших блоґів («щоденників», «журналів»). Пропонує звичайний для блоґів набір функцій: можливість писати власні публікації, їх коментування читачами, тощо. Є додаткові функції, більшість із яких доступні безкоштовно. Вам буде наданий у користування безкоштовний акаунт (від англ. account) типу ваше_ім'я.livejournal.com. Підтримується ведення колективних блоґів. ЖЖ також дозволяє брати участь, створювати і писати до спільноти (англ. community). Адреса кожної спільноти виглядає так: community.livejournal.com/назва_спільноти. Присутня можливість додавати інших користувачів ЖЖ в свій список читання.
Вже вище згадувався Blogger.com. Blogger — сервіс для ведення блогів, за допомогою якого будь-який користувач може легко завести собі власний блоґ.
Blox.ua — інтернет-сервіс, що безкоштовно надає вам можливість вести інтернет-щоденники (блоґи).
Саме осмисливши дану інформацію ви можете своїх учнів надихнути на створення власного блогу. Так як я лише розпочинаю роботу над даним питання то надам вам лише свої блоги та колег:
https://tvorchaolenastebco.blogspot.com/
http://svitlanakaynara.blogspot.com/
http://nataliatsikava.blogspot.com/
http://marharitakobzarenko.blogspot.com/
http://papiyromny11.blogspot.com/
Блог (англ. blog, від web log — «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості.
Навіщо потрібен блог? На сьогоднішній день блог, як явище, став на стільки популярним, що причиною для створення може стати майже все що завгодно.
Ви можете побажати створити блог, аби просто записувати свої думки. Це буде Ваш особистий веб-щоденник. Зекономите на папері та чорнилах ;)
Ви самі або з друзями/колегами можете створити блог, аби висвітлювати новини, своє бачення та ділитись думками щодо якоїсь теми. Це буде тематичний "моноавторний" чи колективний блог.
На роботі Вас можуть попросити, або Ви виявите бажання самі, писати про досягнення школи, зміни у робочому процесі, налагодити через інтернет діалог з колегами інших шкіл чи освітян з інших країн і континентів.
Блог можна використовувати як портфоліо чи резюме, як записник чи просто місце збереження корисної інформації.
Один гарний блогер, Ярослав Федорак, у себе на блозі написав статтю "Ведете блог? А навіщо?". Багато хто з людей, які ведуть свої веб-щоденники вже не перший рік, відповіли йому, розповівши свою історію. Якщо представленої інформації Вам не достатньо, та і в іншому випадку, раджу прочитати Ярославову статтю та коментарі до неї. Також у нього на блозі Ви зможете знайти його варіант посібнику про створення блогу (буде для Вас додаткове та альтернативне джерело для вивчення та натхнення :) )
Сервіси, які дозволяють вести власний блог
Блог-сервіс (блог-служба, блог-платформа, блогохостинг) — це відкритий сервіс, що надає користувачу зручний інструмент, який дозволяє вести блоґ без потреби самостійно займатися обслуговуванням програмного забезпечення на сервері. Для початківця — це відносно легкий спосіб швидко завести собі блоґ. Попри видимі переваги мають такі служби і ряд недоліків (про них читайте нижче).
Популярний серед українців блог-сервіс — LiveJournal.com («живий журнал», ЖЖ). LiveJournal — блоґ-платформа для розміщення on-line'ових щоденників, або ж інших блоґів («щоденників», «журналів»). Пропонує звичайний для блоґів набір функцій: можливість писати власні публікації, їх коментування читачами, тощо. Є додаткові функції, більшість із яких доступні безкоштовно. Вам буде наданий у користування безкоштовний акаунт (від англ. account) типу ваше_ім'я.livejournal.com. Підтримується ведення колективних блоґів. ЖЖ також дозволяє брати участь, створювати і писати до спільноти (англ. community). Адреса кожної спільноти виглядає так: community.livejournal.com/назва_спільноти. Присутня можливість додавати інших користувачів ЖЖ в свій список читання.
Вже вище згадувався Blogger.com. Blogger — сервіс для ведення блогів, за допомогою якого будь-який користувач може легко завести собі власний блоґ.
Blox.ua — інтернет-сервіс, що безкоштовно надає вам можливість вести інтернет-щоденники (блоґи).
Саме осмисливши дану інформацію ви можете своїх учнів надихнути на створення власного блогу. Так як я лише розпочинаю роботу над даним питання то надам вам лише свої блоги та колег:
https://tvorchaolenastebco.blogspot.com/
http://svitlanakaynara.blogspot.com/
http://nataliatsikava.blogspot.com/
http://marharitakobzarenko.blogspot.com/
http://papiyromny11.blogspot.com/
Сайт
У всіх нас є, що сказати цьому світу. І якщо в недалекому минулому можливість висловитися публічно була лише у обраних, то тепер це під силу будь-кому. Досить створити свій інтернет-сайт — і ось у вас вже є майданчик для того, щоб донести свої думки до слухача
Що таке сайт
Слово «сайт» позначає місце в мережі Інтернет, де зберігаються електронні документи різного формату, об’єднані одним доменним ім’ям або IP-адресою. Якщо спробувати пояснити, що таке сайт простіше, то можна уявити Інтернет як бібліотеку, а сайт як книжку в ній, яка завжди зберігається на одній і тій же полиці, на певному місці.
Це постійне місце на полиці дозволяє працівникам книгосховища без проблем знайти потрібний екземпляр і видати його відвідувачеві.
Різниця між книгою і сайтом в тому, що весь зміст веб-сторінки — електронні файли, і їх формат більш різноманітний, ніж наповнення паперових сторінок. Так, наприклад, книга не може містити відео-матеріал або гіперпосилання, здатні вказати нам на іншу книгу по темі. А в усьому іншому наше порівняння цілком коректно. Приклад книги на полиці в бібліотеці цілком пояснює, що таке веб-сторінка в Інтернеті.
Тому тут ви зможете дізнатися про нюанси створення сайту.
Бажаю вам успіху для мотивації пропоную власний сайт та сайти своїх колег:
У всіх нас є, що сказати цьому світу. І якщо в недалекому минулому можливість висловитися публічно була лише у обраних, то тепер це під силу будь-кому. Досить створити свій інтернет-сайт — і ось у вас вже є майданчик для того, щоб донести свої думки до слухача
Що таке сайт
Слово «сайт» позначає місце в мережі Інтернет, де зберігаються електронні документи різного формату, об’єднані одним доменним ім’ям або IP-адресою. Якщо спробувати пояснити, що таке сайт простіше, то можна уявити Інтернет як бібліотеку, а сайт як книжку в ній, яка завжди зберігається на одній і тій же полиці, на певному місці.
Це постійне місце на полиці дозволяє працівникам книгосховища без проблем знайти потрібний екземпляр і видати його відвідувачеві.
Різниця між книгою і сайтом в тому, що весь зміст веб-сторінки — електронні файли, і їх формат більш різноманітний, ніж наповнення паперових сторінок. Так, наприклад, книга не може містити відео-матеріал або гіперпосилання, здатні вказати нам на іншу книгу по темі. А в усьому іншому наше порівняння цілком коректно. Приклад книги на полиці в бібліотеці цілком пояснює, що таке веб-сторінка в Інтернеті.
Тому тут ви зможете дізнатися про нюанси створення сайту.
Бажаю вам успіху для мотивації пропоную власний сайт та сайти своїх колег:
Немає коментарів:
Дописати коментар